Intervenția Mitropolitului Serafim de Pireu în Sinodul Permanent al Bisericii Ortodoxe a Eladei in problema declarațiilor de la întrunirea „Consiliului Mondial al Bisericilor” de la Busan (noiembrie 2013) unde se referă în mod expres la declarațiile eretice ale Mitropolitului Nifon al Târgoviștei

10 februarie 2014

Preafericite Parinte Arhiepiscop al Atenei si al intregii Elade, domnule Ieronim, Presedinte al Sfantului Sinod,
Iubiti frati arhierei ai Bisericii Ortodoxe a Eladei,
––––––––––––––––––––––––––––––––

Cuvântarea Arhiepiscopului Târgoviștei, domnul Nifon,

Dureroasă a fost și prezența ortodoxă la Adunarea de la Busan prin cuvântarea Înaltpreasfințitului Arhiepiscop al Târgoviștei, domnul Nifon, reprezentant al Bisericii Romaniei, care a constatat ca unitatea Bisericii a fost pierdutâ și ca Biserica existenta, fiind divizată, este si sacramental incompletă, și că nu știm care grupare crestină este urmașă a Bisericii Vechi de la Ierusalim, si că toți oamenii sunt frati in Hristos, și ca Botezul creștin nu este altceva decat un grad sacramental mai înalt, in familia spirituală a umanitații.
Inaltpreasfințitul domn Nifon a tăcut si a tăinuit faptul că se alterează eclesiologia ortodoxă in „Consiliul Mondial al Bisericilor” pretextând ca in CMB „se apară valorile noastre morale tradiționale” cum ar fi „valorile familiei creștine”.

–––––––––––––––––––––––
Sfantul Ciprian (sec III ) subliniaza Unitatea Bisericii in episcopi, in Sfanta Euharistie si in ortodoxia credintei. Spune Sfantul Parinte: „Dumnezeu, Unul Este, Hristos unul este si Biserica Una este, credinta una este, si turma de credinciosi, una este, lipita prin conglasuire in puternica unire a Trupului”Liber de Unitate Ecclesiæ 23, PL 4, 517B: «Deus unus est, et Christus unus, et una Ecclesia ejus, et fides una, et plebs una in solidam corporis unitatem concordiæ glutino copulata».
Eclesiologia Sfantului Ciprian este, asa cum spune ssi profesorul Fidas, acceptata de constiinta Bisericii,ortodoxa.

–––––––––––––––––––––––

Cel mai mic frate in Hristos,

+ Serafim
Mitropolitul Pireului

fragment din Scrisoarea Oficiala catre Sfantul Sinod al Bisericii Greciei, originalul il puteti prelua de la pagina oficiala a Mitropoliei Pireului:
http://imp.gr/2012-03-27-20-22-23/735-%CE%B5%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B8-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B2%CF%81%CE%AC%CE%B2%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85.html
sursa 2: http://aktines.blogspot.gr/2014/03/2013-busan_7559.html
traducere preot Matei Vulcanescu

http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2014/03/31/ips-serafim-pireu-ips-nifon-busan-cmb/#more-74015

vedeti si: https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/01/03/raspuns-pentru-cei-care-afirma-ca-biserica-ar-fi-divizata-biserica-este-una-si-se-numeste-biserica-ortodoxa/

https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2013/11/16/mitropolitul-nifon-al-targovistei-se-roaga-impreuna-cu-ereticii-la-intrunirea-consiliului-mondial-al-bisericilor-si-marturiseste-alt-crez-decat-crezul-ortodox-in-4-noiembrie-in-busan-republica-ko/

https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2013/11/15/marturia-ortodoxa-de-la-a-zecea-adunare-generala-a-consiliului-mondial-al-bisericilor-din-busan-2013-declaratia-de-unitate-si-discursul-rostit-de-mitropolitul-nifon-al-targoviste/

https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2014/01/21/mesajul-preafericitului-parinte-patriarh-daniel-adresat-cu-ocazia-saptamanii-de-rugaciune-pentru-unitatea-crestinilor-18-25-ianuarie-2014-nu-explica-un-lucru-fundamental-si-anume-faptul-ca-biserica/

11 comentarii

Filed under Uncategorized

11 responses to “Intervenția Mitropolitului Serafim de Pireu în Sinodul Permanent al Bisericii Ortodoxe a Eladei in problema declarațiilor de la întrunirea „Consiliului Mondial al Bisericilor” de la Busan (noiembrie 2013) unde se referă în mod expres la declarațiile eretice ale Mitropolitului Nifon al Târgoviștei

  1. Corupatoru de prelati

    Domnul Nifon a trecut de mult de partea ereticilor iar faptul ca Biserica Ortodoxa Romana nu da anatema pe dansul spune multe… Cred ca este vremea in care trebuie sa ne aparam credinta de lupii cei din interiorul Bisericii. Sinodul Bisericii romane nu este decat o unealta prin care se strica credinta…a se vedea scoaterea randuielii citirii Sfintelor Molitfe la inceputul anului sau ‘Saptamana de rugaciune ecumenica’.Pe cand liturghii impreuna cu ereticii? Ce veti face fratilor cand veti merge la Biserica intr-o duminica si veti vedea ca se face liturghie impreuna cu preoti catolici? nu ca ar fii vreo liturghie acolo… va insemna ca nu ne vom mai putea impartasi(pt ca nu mai e sangele si trupul Mantuitorului in Sf Potir) . Vom merge in Grecia sa ne spovedim si sa ne impartasim? Oare de ce romanii nu sunt asa vocali precum ortodocsii greci? Nu trebuie sa ne fie frica sa ne aparam credinta in fata valului de eretici …unii pregatiti in seminarii in spiritul ecumenismului .

    • Cristiana

      Eu cred ca noi toti ortodocsii trebuie sa cerem clar, eliberarea bisericii ortodoxe de cei cu concepte ecumenice. Este inandmisibil ca fortat ecumenicii sa ocupe biserica ortodoxa. De ce sa ne fie frica pentru ca frica este un pacat.Romani, la lupta.Lupta cu armele credintei ortodoxe: Martirisirea adevarului, Post. Rugaciune, Cruce.

  2. petraru I. Gheorghe

    Nu doar in Grecia e Biserica ci in toata Ortodoxia! Afirmatii de genul celor ale arhiep Nifon sunt total antiortodoxe. Sa mergem la Staniloae, Nella, Florovsky, Popovici si altii care sunt in Duhul Bisericii lui Hristos. Probabil sunt facute in contextul ecumenic al acordurilor intre gentlemeni cum din nefericire spuna si mitropolitul Antonie Plamadeala ca si cum adev[rul Bisericii ar fi fost unul al filosofilor si nu al Sfintilor in Duhul lui Hristos…Diplomatie ecumenica…politica…si…si…

  3. Pingback: Dacă nu ne trezim, ecumenismul ne va face demni de “mântuirea pâinii şi vinului” | Bine aţi venit...

  4. Ioan C.

    Părinte,
    Nu înţeleg de ce nu se dă citatul exact (cu ghilimele) din ceea ce a spus ÎPS Nifon.
    Până nu văd proba (concret, ce anume a spus ÎPS Nifon), eu mă abţin în a-l judeca.

    • dupa cum vedeti, mai jos sunt linkuri unde puteti accesa video si minutele la care IPS Nifon vorbeste, e suficient sa cercetati toate linkurile de pe pagina aferenta. Dar ca sa nu va obositi uitati de la minutul 31:32 :

      La momentul 1:34:56 o sa vedeti cum IPS Nifon marturiseste impreuna cu eterodocsii crezul CMB si apoi se roaga impreuna cu ei: “Sa recunoastem unul in celalalt Biserica cea Una, Sfanta, Sobornicesca si Apostoleasca” adica teoria ramurilor (ideea conform careia orice grupare protestanta este Biserica cea Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca). Iata in ce mizerie este bagata Biserica Ortodoxa! Sa intelegem ca Inaltpreasfintitul Nifon are alt crez decat crezul ortodox, care afirma faptul ca Biserica cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca este numai Biserica Ortodoxa?
      Pentru ca sa faci parte din Biserica cea Una, trebuie sa marturisesti aceeasi credinta, pe cand membrii CMB marturisesc credinte diferite fata de credinta Bisericii cea Una, care este reflectata in invataturile Sinoadelor Ecumenice si Locale, in scrierile Sfintilor Parinti si in Evanghelie. Daca Dogmele Bisericii ar fi mincinoase, atunci si Evanghelia ar fi mincinoasa.
      Dumneavoastra Inaltpreasfintite Nifon prin marturisirea facuta la CMB marturisiti o alta “evanghelie” straina Bisericii Ortodoxe:

      • Ioan C.

        Am urmărit.
        Cam aveţi dreptate!

      • In primul rand eu nu am facut decat sa traduc din scrisoarea oficiala a lui IPS Serafim de Pireu catre Sf Sinod al BOG. Cine vrea sa il traduca in totalitate sa o faca, dar iata ca nimeni nu a tradus. E pacat ca un astfel de text important sa ramana necunoscut la nivel de mase in Romania.

    • Daniel

      Sunt de acord cu tine Ioan C, si chiar daca IPS Nifon a facut aceasta afirmatie, noi suntem datori sa ne rugam pt el si pt toti ierarhi ca Bunul Dumnezeu sa ii lumineze si sa corijeze anumite compromisuri pe mai devreme sau mai tarziu trebuie sa inceteze a le face. Oricum fiecare sa stam in dreapta credinta si sa nu ne amagim, caci credinta ortodoxa crestina nu se altereaza pentru greselile unor ierarhi care in fapt si si ei oameni supusi greselilor. Atunci cand noi insine suntem in fata faptului de a marturisi dreapta credinta sa o facem cu smerenie, fara violenta, cu blandete si fete luminoase. Doamne Iisus Hristoase Arhiereu din veac lumineaza mintea si inima ierarhilor nostri spre a ne pastori in dreapta credinta pe care ne-ai insuflat-o prin propriul exemplu.

      • Foarte frumos acest raspuns Daniel, iti multumesc pentru interventa frumoasa si constructiva.
        pr. Matei Vulcanescu

        ps. asta nu insemna ca trebuie sa toleam erezia, mai ales ca azi crestinii nu sunt catehizati si daca vad ca o afirmatie eretica nu este infierata de Biserica o cred ca fiind ortodoxa.

  5. Pingback: IPS Serafim de Pireu condamnă declarațiile apostate ale arhiepicopului Nifon, al Târgoviștei | † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s