Arhimadritul Eftimie Haralambidis a oprit pomenirea mitropolitului sau pe motive de erezie.Scrisoarea Arhimandritului Eftimie Haralambidi catre Mitropolitul Dorotei al insulelor Siros si Andros despre oprirea pomenirii lui la Sfintele Slujbe pana cand se va pocai de prezenta, gesturile si cuvintele eretice la hirotonia episcopului papistas de Andros si Siros.

Scrisoarea Arhimandritului Eftimie Haralambidi catre Mitropolitul Dorotei al insulelor Siros si Andros despre oprirea pomenirii lui la Sfintele Slujbe pana cand se va pocai de prezenta, gesturile si cuvintele eretice la hirotonia episcopului papistas de Andros si Siros.

https://www.youtube.com/watch?v=35Q3iKKnh-o (la minutul 8:20 Mitropolitul „ortodox” de Andros si Siros ii spune Vrednic Este! noului episcop papistas si ii darueste o mitra arhiereasca, etc)  

In Andros,
Sfanta Manastire Sfantul Nicolae
Iulie 2014

Inaltpreasfintia Voastra,

Cu durere am fost informat, si am vazut documentul video, despre participarea Voastra la hirotonia papistasului eretic Petru Stefan in 2 Iulie 2014 in Siros, unde ati tinut o cuvantare rusinoasa si neortodoxa.
Intre altele ati amintit ca ati participat ca reprezentant al Bisericii Ortodoxe din Siros.
Cu sinceritate va spun ca nu stiu cine v-a dat aceasta imputernicire ca sa ne reprezentati la hirotoniile ereticilor si mai ales, la hirotonia celor care au facut cel mai mare rau Ortodoxiei.
Ati vorbit ca si cum v-ati adresat unui episcop ortodox si nu unuia eretic, de aceea l-ati felicitat, l-ati numit fratele Dumneavoastra, impreuna -calator, i-ati daruit Mitra arhiereasca si ati strigat „Vrednic Este!”.
Datorita acestui fapt credem ca atat predica Voastra, cat si simpla prezenta in aceste circumstante, afecteaza credinta curata a Bisericii noastre Ortodoxe de Rasarit, si, mai mult de cat atat, pun in pericol mantuirea sufletelor noastre, asa cum am fost invatat din Pidalion, din Sfintele Canoane, de catre Sfintii de Dumnezeu Purtatori Parinti si de catre Duhovnicul Meu, pentru ca prin toata pozitia si comportamentul Inaltpreasfintiei Voastre ati recunoscut pe papistasi ca ortodocsi si impreuna pastoriti cu ei „Biserica lui Hristos”. Prin aceasta v-ati mutat din gruparea ortodoxa a Domnului in spatiul ereticilor.
De aceea se aplica in totalitate cuvantul Sfantului Ioan Gura de Aur, care spune „Cine este prieten cu dusmanii Imparatului nu poate fi prieten cu Imparatul, ci impreuna cu dusmanii se pedepseste”.
Inaltpreasfintia Voastra bineinteles ati intrecut cu mult simpla prietenie cu dusmanii lui Hristos, pentru ca ati mers pana la recunoasterea lor ca episcopi, ca Biserica-sora, si ati strigat „Vrednic este!”.
Observam ca traim in timpuri de tradare, cand sunt puse in aplicare planuri contrare, in detrimentrul Bisericii noastre Ortodoxe, cea fara de prihana, sia credintei noastre, si spre mahnirea mea, acesta tradare a credintei ortodoxe provine de la episcopii „ortodocsi” latinocugetatori.
Trebuie sa va anunt ca impreuna cu acesta scrisoare opresc pomenirea Inaltpreasfintiei Voastre la toate sfintele slujbe, inclusiv la Sfanta Liturghie, punand in aplicare Canonul 15 de la Sinodul I-II Constantinopol , dar si Canoanele Apostolice si toata invatatura data de Duhul Sfant, care impune indepartarea bisericeasca imediata fata de pastorii eretici.
Credem ca prin atitudinea Inaltpreasfintiei Voastre urmati panereziei ecumeniste, care face corp comun cu toate sistemele New Age si ale globalizarii.
Se impune, deci, o mare atentie si vigilenta din partea noastra a tuturor, cler si popor. In problema Credintei nu se poate face nici un compromis. Sa nu ne departam nici un milimentru de la linia de aur a Parintilor, care impreuna marturisesc: „Nu se poate face compromis in Credinta”.
De aceea este vizibila datoria noastra, in aceasta epoca, aceea de a ramane credinciosi sfintei noastre ortodoxii. Sa nu ne lasam influentati de manifestatii uimitoare.                              Atata timp cat eterodocsii nu isi leapada inselarile, nu putem avea cu ei nici un fel comuniune ecleziastica , nici nu putem conlucra cu ei.
Porunca Sfantului Marcu Eugenicul de a fugi departe de tradatorii Credintei, asa cum fugim departe de serpi, e mai mult decat orice alta demostratie: „sa fugiti de acestia cum fugiti de serpi” si „Toti Dascalii Bisericii, toate Sinoadele si toate sfintele scrieri ne spun sa fugim de cei care gandesc neortodox si sa intrerupem comuniunea cu ei.” (Τὰ εὑρισκόμενα ἅπαντα, Τόμ. Α΄. σελ. 424)
Ma rog ca Harul Preasfantului Duh sa va conduca catre drumul pocaintei si al mantuirii, intorcandu-va in Biserica cea Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca.

Arhimandrit Eftimie Haralambidis

Canonul 15 Sinod I-II (861) Constantinopol(Pidalion,pg 85): Cele randuite pentru preoti, episcopi si mitropoliti se potrivesc cu mult mai vartos pentru patriarhi. Drept aceia, daca vreun preot, episcop sau mitropolit ar indrazni, sa se indeparteze de impartasirea cu patriarhul sau, si nu ar pomeni numele lui, asa cum este hotarat si randuit, la Dumnezeiestile Taine, mai inaite de infatisarea Sinodului si condamnarea lui definitiva( a patriarhului ce ar gresi in ceva- nota noastra) face schisma. Sfantul Sinod a hotarat ca acesta sa fie strain de toata preotia, in caz ca se va vadi de acest nelegiut lucru. Acestea s-au pecetluit pentru cei care invinuiesc si se indeparteaza de intaistatatorii lor, fac schisma si rup unitatea Bisericii. In schimb, cei care se despart de impartasirea cu intaistatatorul lor, pentru oarecare erezie condamanta de Sfintele Sinoade, sau de Sfintii Parinti, aceea care predica eresul in public si cu capul descoperit il invata in biserica, unii ca acestia nu numai ca nu sunt supusi certarii canonice, ingradindu-se pe sine de impartasirea cu numitul episcop, inainte de cercetarea Sinodului, ci si de cinstea cuvenita Dreptmaritorilor se vor invrednici, ca nu au osandit episcopi, ci episcopi mincinosi si invatatori mincinosi (nu se refera la pierderea Harului ci la faptul ca acestia invata minciuna, deci sunt episcopi mincinosi- nota noastra) Si (cei care intrerup pomenirea lor-nota noastra) rupt unitatea Bisericii, prin schisma, ci, s-au silit a izbavi Biserica de schisme si de dezbinari.

traducere preot Matei Vulcanescu, Parohia Ag Paraskevi, Veria, Grecia (email preot.matei.vulcanescu@gmail.com)

sursa: http://katanixis.blogspot.gr/2014/08/blog-post_27.html  

37 comentarii

Filed under Uncategorized

37 responses to “Arhimadritul Eftimie Haralambidis a oprit pomenirea mitropolitului sau pe motive de erezie.Scrisoarea Arhimandritului Eftimie Haralambidi catre Mitropolitul Dorotei al insulelor Siros si Andros despre oprirea pomenirii lui la Sfintele Slujbe pana cand se va pocai de prezenta, gesturile si cuvintele eretice la hirotonia episcopului papistas de Andros si Siros.

  1. .....

    Har Domnului ca mai exista si asemenea pastori ! Multumim de traducere parinte Matei !
    Doamne ajuta !
    bucovineanul

  2. Emil Baciu

    Si eu va multumesc parinte. Arhimandritul Eftimie Haralambidis este un pastor care, chiar daca traieste in Grecia, da curaj si speranta si oilor din Romania, caci Sfanta Ortodoxie este universala fiind singura Biserica pe pamant si in Cer. Dar acesti episcoti fac un rau imens turmei, care nu intelege ce se intampla . Ce este de facut, atata timp cat ecumenismul ia amploare, iar poporul face ascultare crezand ca este bine ce face preotul sau ierarhul ? Ce este de facut atata timp oamenii gandesc in majoritate asa :” Stie Parintele ce spune, ca doar a facut facultate, e destept, a facut biserica, vorbeste frumos, vrea pace, las ca e bine sa ne unim cu totii . Ce daca pe fatada bisericii, alaturi de icoana Sfantului Apostol Andrei este „icoana” unui „sfant” papistas (catolic) si alte chipuri de neortodocsi in interior, la intrare ? Asta e de bine si arata ca e buna intelegere si ca sunt buni cu noi, caci uite ei ne ajuta cu bani, cu sedii, etc. ” ? Ce se poate face cand nu ai de ales ?(adica esti izolat oarecum si nu-ti permiti deplasari lungi) Accepti politica ecumenista ?

    • Nu exista politica ecumensta ci erezia ecumenista. Cum poti acepta o erezie? Mai bine murim decat sa acceptam erezia ecumenista. Ne luptam si marturisim impotriva acestei erezii. nu exista convietuire cu erezia! Daca preotul e ecumenist si nu avem unde merge la biserica mai bine stam acasa si ne rugam in camera, ca site Dumnezeu ca nu din lene sau ignoranta nu mergem la biserica ci pentru ca Il iubim si nu putema sista la manjirea numelui Lui. Si ina fara de asta trebuei sa marturisim deschis erezia, sa nu fim egoisiti, sa fugim noi si pe altii sa iii lasam. Trebuie marturisire!

      • Presupun ca este vorba despre romanii din strainatate, care au clerici ajunsi pana la a asuma astfel de pozitii. Pot merge la slujbe la alti ortodocsi (cu atentie, sa nu dea peste vreo grupare schismatica, dar apartenenta la Biserica se poate verifica, in general, destul de usor, chiar pe net). La greci, rusi, la comunitati ortodoxe formate din localnicii de alte natii, tocmai fiindca Biserica este Una. E drept ca ecumenismul a ajuns un fel de plaga generala, dar nu toata lumea merge pana la a predica erezia pe fata, asumat limpede, pictand pe eretici in biserica ortodoxa.

      • Emil Baciu

        Am omis sa pun ghilimelele la politica. Parintele Iustin Parvu, spunea ca ecumenismul e nascut …” din gandirea proprie a unor pastori ce nu au nimic profund crestin si religios ci doar o viata politica”.
        Va multumesc foarte mult pentru raspuns, ca de altfel si parintelui Crsitian si doamnei Oana Iftimie.

  3. Pingback: Caz când trebuie ruptă comuniunea cu ierarhul eretic: Arhimadritul Eftimie Haralambidis a oprit pomenirea mitropolitului Dorotei al insulelor Siros si Andros | † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

  4. pr Cristian

    La noi in tara avem cazuri macar la fel de grave si nu se face nimic, doar putina galagie si atat. Fapta lipseste, iar credinta fara fapta, moarta este.
    Ce spunem de cazul episcopului de Timisoara, de Cretu, de Daniel si Visarion (de Tulcea) care daruiesc Sfinte Moaste catolicilor, de Teofan cu declaratiile lui si nu numai, de sutele de slujbe ecumeniste savarsite pe teritoriul tarii, de prezentele la beatificari, de slujba de sfintirea apei de Boboteaza la Oradea … si se poate continua cu multe alte exemple.
    Toate aceste „personaje” trebuiesc scoase de la comuniunea cu noi, atat de la pomenirea la slujbe cat si de la co-liturghisirea cu ei.
    Personal, din 2008 am oprit atat pomenirea cat si orice alta forma de asociere cu toti acesti tradatori de cele sfinte.

    Din viaţa Sf. Ipatie de Rufinian: „Cum am aflat că [Patriarhul Nestorie] spune erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el şi nu-i mai pomenesc numele; pentru că nu este episcop”.
    Sf. Iosif Voloţki: „Să fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui”.

    • Parinte Cristian, eu personal nu am auzit de Sfintia Voastra si nici de faptul ca ati fi oprit pomenirea ierarhului Sfintie Voastre si nici nu am auzit ca ati fi trimis scrisoare deschisa catre episcoul Sfintiei Voastre prin care sa il acuzati de erezie predicata public.
      Nu exista nepomenire in ascuns.
      Nepomenirea este insotita de o scrisoare publica catre ierarhul Sfintiei Voaste in care ii aratati motivul pentru care opriti pomenirea lui.
      Nu se poate pomeni alt episcop in locul episcopului canonic de care apartineti. Aceasta scrisoare trebuie sa fie publica si sa fie pentru o erezie precisa.
      Daca un preot aduce acuze cum ca episcopul lui e mason fara probe de instanta, atunci cade sub caterisire.
      De aceea sa nu devenim haiduci.
      A opri pomenirea nu insemna ca nu mai conslujim cu preotii si episcopii din alte eparhii care marturisesc ortodox, in caz ca acei epicopi sau preoti va primesc la comuniune la Sf Liturghie.
      Am vazut ca Sfinitia Voastra acuzati cateodata in stanga si in dreapta, facandu-i masoni pe episcopi si chiar pe Preafericirea Sa Daniel. Acest lucru se numeste calomnie si nu are nimic deaface cu intreruperea pomenirii.
      Dupa cum v-am spus, pasii pentru nepomenire sunt:
      1. se atrage atenita episcopului asupra calcarii de catre acesta a Credintei ortodoxe in cazul specificat(ex ca a dat Sf Moaste la eretici)
      2. se asteapta raspuns de la episcopul locului
      3. se publica scrisoare deschisa oficiala de oprire a pomenirii episcopului peste tot(internet, ziare, etc)
      4. se asteapta cu bucurie represaliile- pseudocaterisirea, etc
      5. se Slujeste Sf Liturghie in continuare si toate Tainele Bisericii fara a fi pomenit episcopul locului.
      nota. daca nu este un eres dovedit, condamant de Sf Parinti sau de Sf Sinoade si procedati la intreruperea pomenii pe inchipuiri, etc, sau acuzati de alte lucruri episcopul, atunci sunteti in schisma cu Biserica. De aceea se cere multa atentie si discernamant!

    • Păi, poate cândva daţi şi exemplu public. Este încurajator că există gestul Dvs. Dar, fără supărare, dacă îl faceţi numai pentru Dvs. (şi, cel mult, comunitatea Dvs.), la ce serveşte, pe mai departe, Bisericii? Poate exprimaţi şi o poziţie publică, nominală, vizibilă, nu doar un comentariu pe un blog, numai sub prenume. La vederea unei aşa minuni (un cleric român luând atitudine tranşantă, la vedere), cine ştie, poate se mai mişcă ceva. Ori vă daţi foc la valiză, cu BOR s.r.l. (căci ca o firmă, cu patroni de firmă şi angajaţi umili, terorizaţi, se prezintă, actualmente) ori mai mobilizaţi şi pe alţii – tot un plus se cheamă. Nu acum, morţiş, ci la momentul potrivit – numai să nu-l neglijaţi şi amânaţi la infinit. Altfel, gestul Dvs rămâne mai mult retoric, iarăşi, fără supărare. Până la urmă, oprirea pomenirii ar trebui să fie un semnal, o mustrare publică, în atenţia întregii Biserici, nu o sancţiune privată, aplicată pentru propria conştiinţă. Aşa, doar la nivel individual, la fel de bine se poate continua pomenirea, în ideea că ne rugăm să-i lumineze Dumnezeu, iar unii calea asta o aleg.

  5. Da, just – ce a scris pr Matei este clar si cuprinde toate indicatiile necesare. A nu pomeni episcopul, fara a urma, insa, procedura canonica a nepomenirii pentru erezie este in sine o fapta necanonica.

  6. pr Cristian

    Pr Matei, ca nu ati auzit de mine nu reprezinta o problema si nici un criteriu. Nu asta conteaza, ci faptul ca cel putin actualii conducatori BOR sunt ecumenisti vanduti, iar astea nu sunt vorbele mele dupa cum „pe langa” vorbiti, ci sunt faptele lor ce le poate vedea oricine este interesat. Faptele, repet, sunt cele care arata erezia lor, astfel ca oprirea mea de la pomenire este absolut normala si corecta. Daca mai sunt naivi care cred ca faptele lor ecumeniste sunt „o greseala” si sunt doar „o scapare”, apoi isi vor reveni, atunci e o problema mare cu acele persoane. Astazi totul este f bine calculat, nimic accidental la nivelul lor.
    Cat despre mine, ca sa auziti acum de mine, numele meu este preot Calugaru Cristian Ionut, am fost hirotonit in 2007 si paroh in judetul Tulcea. Dupa intronizarea lui PS Visarion in Tulcea, nu la mult timp, am iesit din parohie din simplul motiv ca nu-l recunosteam si nici cinsteam pe un astfel de om, Visarion. A se vedea pe Youtube cum impreuna cu Daniel da Sfinte Moaste catolicilor. Astfel, nu l-am acceptat si nici primit sa vina in parohie la mine sa slujim impreuna. Am fost instiintat ca vor veni cu alai in parohie sa slujim impreuna, ceea ce oricum nu acceptam, dar ca sa isi arate si mai bine „valoarea” au vrut sa vina sa facem si slujba hramului, dar pe stil vechi, caci erau ucrainieni in parohie. Nu am acceptat si mi-au transmis ca vin fortat, ca nu e nici casa nici Biserica a mea si nici a satului, ci este a episcopiei. Cu o zi inainte de a veni ei la mine, am iesit, ei venind si savarsind ceea ce doreau, dar fara mine. De atunci nu am mai acceptat sa fiu sub ascultare sub ecumenisti si tot de atunci nu ii mai pomenesc la slujbe. Gresesc parinte ? Dar inainte de ami raspunde, precizez ca orice am facut legat de acest subiec, a fost sub stricta supraveghere si binecuvantare a pr Iustin. Nu era nevoie sa adaog asta, caci Sfintele Canoane iti spun ce trebuie sa faci intr-o astfel de situatie, insa pentru intarire sufleteasca am facuto.
    Nu de mine trebuie sa se auda, ci de cuvintele Sfintilor Parinti.

    • Imi pare rau, dar faptul ca vroia sa se slujeasca pe stil vechi nu era o problema! Apoi unde e manifestarea Sfintiei Voastre impotriva faptului ca episcopul Dvs a dat Sfinte Moaste la papistasi? Unde e scrisoare Dvs catre episcopul locului in care il acuzati ca a dat Sf Moaste ereticilor? Unde ati declarat ca motivul pentru care ati intrerupt pmenirea e acest lucru? Observ ca generalizati: „toti sunt vanduti” „toti sunt masoni” etc. Aceasta nu e o atitudine sanatoasa ci arata o boala spirituala. Motivatia intreruperii pomenirii trebuie sa aiba dovezi concrete, erezii cuvantate de la amvon, etc. At trebui, spre exemplu, ca toti preotii din eparhia lui IPS Nifon sa intrerupa pomenirea lui, pentru ce a declarat la Busan. Parinte, sunteti HAOTIC! Loviti in stanga si in drapta dar nu ne spuneti nimic concret!

      • pr Cristian

        Stiti cum e, sunt cum vreti, dar nu eretic. In rest, haotic, calomniator si cum mai vreti … asa este. Cat despre scrisoarea de care va agatati copilareste … nu am scris, am transmis prin viu grai, fata in fata ( e rau, nu ? ) .
        Eu ma opresc aici in acest dialog, sper ca acum sunteti lamurit despre mine. Important este sa spunem lucrurilor pe nume si sa si facem ceea ce este corect si mantuitor .
        Apreciez, totusi, ca ati postat comentariile mele. Cine are urechi de auzit si ochi de vazut … va intelege ce trebuie facut. Doamne ajuta.

      • acctiunile haotice pot duce la schisma! Marturisirea se face in scris, ca sa ramana, nu verbal, sa nu o auda nimeni. Ca in felul acesta ne asemanam cu semilegalistii.

  7. pr Cristian

    Rog postati si aceste cuvinte ale Sf Parinti, pe care, de altfel, chiar pe site-ul acesta le-am mai vazut, dar vad ca nu au contat prea mult :

    Sf. Vasile cel Mare: „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”.

    „Se cuvine ascultătorilor cuvântului celor ce sunt învăţaţi cu Scripturile să cerce cu socoteală dreaptă acele care le zic dascălii şi arhiereii; şi câte sunt unite cu Scripturile să le primească, iară câte sunt neunite să le lepede; şi despre aceia care rămân întru învăţăturile străine să se întoarcă dinspre ei.

    Sf. Grigorie Teologul: „Dar când este vorba despre o vădită necurăţie, atunci trebuie mai degrabă să mergem la foc şi sabie, necătând la nevoile vremii şi a stăpânitorilor şi îndeobşte necătând la nimic, decât să fim părtaşi la sămânţa vicleniei şi să ne atingem de cei îmbolnăviţi. Cel mai groaznic este să te temi de ceva mai mult decât de Dumnezeu, şi din cauza fricii acesteia slujitorul adevărului să devină trădător al învăţăturii credinţei şi adevărului.

    „Iar dacă cineva crede că acestea le grăim în chip drept, dar de dincolo ne învinovăţeşte de comuniune cu ereticii, atunci să arate acestea unul dintre ai noştri, şi atunci ori ne vom arăta dreptatea, ori ne vom depărta de comuniune”.

    Sf. Ioan Gură de Aur: „De aceea v-am amintit adesea despre ereticii cei fără de Dumnezeu şi vă rog şi acum: să nu aveţi nici un fel comuniune cu ei – să nu mâncaţi cu ei, să nu beţi, să nu legaţi prietenii, nici relaţii, nici dragoste, nici pace. Căci dacă cineva se învoieşte cu ereticii în acestea, acela se face străin de Biserica Sobornicească”.

    Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Îi anatemizez pe cei care au lepădat predania sfinţilor, alipindu-se de învăţăturile cele pervertite şi aducătoare de moarte, şi care au îndrăznit să semene neghină pe ogorul credinţei ortodoxe, şi pe toţi cei ce-i urmează, ca pe o ocară a Bisericii lui Hristos, mă scârbesc de ei şi îi anatemizez”.

    Din viaţa Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Şi chemând la sine pe mulţi dreptcredincioşi, îi sfătuia, îi ruga şi îi învăţa să nu se unească cu ereticii, să se ferească de aluatul lor şi să fugă de învăţătura lor ca de muşcătură de viperă”.

    Sf. Atanasie cel Mare: „Fugiţi de cei care, prefăcându-se că nu sunt de acord cu Arie, de fapt slujesc împreună cu cei care îl urmează”.

    Din viaţa Sf. Atanasie: „Preasfinţitul Atanasie nu primea la împărtăşire bisericească pe Arie cel fără de lege, deşi avea scrisori împărăteşti ca să fie primit”. Şi în alt loc: „Atunci împăratul, fiind îndemnat de Eusebiu ereticul, a scris către dînşii cuvinte mai aspre, îngrozindu-i prin scoaterea din cinstea lor, de nu vor tăcea. Însă aceasta a făcut-o dreptcredinciosul şi bunul împărat nu slujind mâniei, nici pe arieni iubind, ci având râvnă, deşi nu după judecată, că adică bisericile să fie fără dezbinare, cu dreaptă inimă iubind pacea acolo unde nicidecum nu se putea să fie pace; căci cum putea fi erezia cu dreapta credinţă la un loc?”

    Sf. Teodor Studitul: „Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia, nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş”.

    „Ştiind că este erezie, să fugi de erezie, adică de eretici, încât nici să te împărtăşeşti cu ei, nici să-i pomeneşti la dumnezeiasca liturghie”.

    „Arhiereul aflat de curând în biserică, dar care zice în acelaşi timp că în chip rău s-a făcut sinodul şi că „pierim”. Fiindcă pentru ce, mărturisind, nu fuge de pierzanie, despărţindu-se de erezie, ca să rămână episcop înaintea lui Dumnezeu?”.

    Sf. Maxim Mărturisitorul: „Aflând eu Biserica Bizanţului aşa precum era înainte, atunci şi eu mă voi afla într-însa, precum am fost mai înainte, şi voi merge la împărtăşirea aceea fără nici o îndemnare omenească; dar cât timp vor fi într-însa smintelile eretice şi smintitorii arhierei, până atunci nici un fel de cuvânt sau lucru nu mă va pleca să mă împărtăşesc cu dânşii vreodată”.

    Sf. Marcu al Efesului: „Fugiţi de ei şi de orice comuniune cu ei, o, fraţilor! Asemenea oameni sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni, care îşi iau chipul Apostolilor lui Hristos”.

    „Sunt pe deplin încredinţat că cu cât mai mult mă îndepărtez de el [patriarhul uniat – n.n.] şi de cei ce-l urmează, cu atât mai mult mă apropii de Dumnezeu şi de drepţi şi de Sfinţii Părinţi. Îndepărtarea de ei este unirea cu Adevărul şi cu Sfinţii Părinţi şi teologi ai Bisericii”.

    „Toţi Dascălii Bisericii, toate Soboarele şi toate Dumnezeieştile Scripturi ne îndeamnă să fugim de cei ce cugetă diferit şi să oprim comuniunea cu aceştia”.

    Sf. Ioan Damaschin: „Toate hotărârile acestor Soboare le iubesc şi mă bucur de ele, primind toate câte au hotărât şi lepădând şi anatemizând toate câte au lepădat ele; şi orice erezie, începând cu Simon Magul şi până la cei care acum s-au răsculat împotriva Sfintei Biserici a lui Hristos Dumnezeul nostru”.

    Sf. Antonie cel Mare: „Să nu aveţi nici o împărtăşire cu prea răucredincioşii arieni, că nu are nici o împărtăşire lumina cu întunericul”.

    Sf. Efrem Sirul: „Vai de cei ce murdăresc sfânta credinţă cu eresuri sau încheie vreo înţelegere cu ereticii! Atunci se va cere de la fiecare din noi mărturisirea credinţei şi unirea Botezului, credinţa curată de orice eres, pecetea neştearsă şi haina neîntinată”.

    Sf. Nicodim Aghioritul: „Veţi spune, dacă este viclean conducătorul, să ne supunem lui? În ce înţeles zici „viclean”? Dacă aceasta ţine de credinţă, lasă-l şi fugi – nu numai de om, ci şi înger din cer de ar fi”.

    Sf. Chiril al Ierusalimului: „Cu dreptate şi cu adevăr putem numi adunările ereticilor drept adunare a celor ce viclenesc… de aceea Crezul te previne, învăţând aşa: „Întru Una, Sfântă, Sobornicească Biserică”, pentru ca tu să fugi de aceste adunări mârşave, ci să te afli întotdeauna în Sfânta Soborniceasca Biserică, în care ai şi renăscut”.

    Din viaţa Sf. Chiril al Ierusalimului: „Deci preasfinţitul Chiril, văzând că Acachie, mitropolitul Cezareei, este socotit eretic şi de sinodul local al Sfinţilor Părinţi din Sardica, mai înainte biruit, şi nu după canoanele bisericeşti, ci după împărăteasca stăpânire ţinea rânduiala Mitropoliei, nu voia să se supună aceluia”.

    Sf. Iosif Voloţki: „Să fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui”.

    Sf. Policarp al Smirnei: „Apostolii şi ucenicii lor se păzeau de eretici, încât nici nu voiau să vorbească cu dânşii, căci se sârguiau să înşele adevărul cu cuvintele lor cele meşteşugite şi mincinoase”[26].

    Sf. Amfilohie al Iconiei: „Aşa şi Dumnezeu, Părintele, nu rabdă ocara Fiului Său, ci se întoarce şi urăşte pe cei ce-L hulesc pe El, şi se mânie asupra celor ce se unesc cu blestematul lor eres!”.

    Sf. Isidor Pelusiotul: „Precum marinarii ascund momeala sub chipul mâncării şi prind peştii pe neaşteptate, asemenea şi războinicii eresurilor, ascunzându-şi gândurile rele după cuvinte frumoase, precum cu o undiţă îi ademenesc pe cei simpli la pierzanie”.

    Din viaţa Sf. Ipatie de Rufinian: „Cum am aflat că [Patriarhul Nestorie] spune erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el şi nu-i mai pomenesc numele; pentru că nu este episcop”.

    Sf. Meletie Mărturisitorul: „Nu-i ascultaţi nici pe pustnici, nici pe preoţi, şi nici pe cei ce ne propovăduiesc învăţături nelegiuite, şi povăţuiesc în chipul cel rău, şi nici pe aceştia şi nici chiar pe episcopi să nu-i ascultaţi, dacă mărturisesc lucruri neadevărate, care nu sunt spre folos. Să fim lucrători, şi să cuvântăm, şi să stăm împotriva celor ce îndeamnă la rătăcire în chip viclean.

    Nu este cu dreptate şi cu cuviinţă bine-credincioşilor a tăcea acolo unde se calcă poruncile lui Dumnezeu şi din aceasta îşi întăresc înşelăciunea ceilalţi potrivnici. Pentru că a zis un mare părinte: Acolo unde este primejdie a se despărţi cineva de la Dumnezeu, ce bine-credincios poate să stea deoparte şi să tacă, sau cu totul să se liniştească? Pentru că tăcerea sa îl vădeşte cum că şi el se învoieşte acestor rele. Şi aceasta ne-o arată Înainte-Mergătorul Domnului şi vitejii Macabei, care pentru o mică poruncă a legii s-au primejduit până la moarte şi n-au părăsit nici cea mai mică parte a predaniilor primite. Căci războiul de multe ori este lăudat şi lupta se arată mai bună decât vătămătoarea de suflet pace. Că mai bine este să stea cineva împotriva celor rău cugetători, decât să urmeze lor şi să se despartă de Dumnezeu pentru a se uni cu ei”.

    Din viaţa Sf. Ier. Vasile Mărturisitorul, Episcopul Pariei: „Apoi, după ce s-a pornit eresul luptării de icoane pe vremea împărăţiei lui Leon Isaurul, Sfântul Vasile s-a arătat mărturisitor al lui Hristos. Pentru că nu se unea cu ereticii, nici nu se învoia cu ei”.

    Sf. Martin, Papa Romei: „Iată în mâinile voastre sînt, faceţi cu mine ce voiţi, precum Dumnezeu v-a lăsat. Însă să ştiţi cu întemeiere, că de mă veţi sfărâma în bucăţi, nu mă voi împărtăşi cu biserica Constantinopolului, cât timp aceasta va sta în credinţa cea rea”.

    Din viaţa Sf. Cuv. Ilarion cel Nou: „Atunci fiind eliberat şi Cuviosul Ilarion, nu s-a întors la mănăstirea sa, deoarece nu încetase eresul luptării de icoane, iar scaunele episcopale erau ţinute de învăţători eretici şi arhierei mincinoşi”.

    Din viaţa Sf. Cuv. Teodor: „Fericitul Teodor…ajungând degrabă la împărăteasca cetate, mai întâi a mustrat cu limbă slobodă pe năimitul care nu era păstor, pe Teodot Milisianul, mincinosul Patriarh al împărăteştii cetăţi, pentru că răzvrăteşte pe cei ce păreau că îi îndreptează şi mănâncă pe aceia pe care îi hrăneşte cu hrana cea vătămătoare a învăţăturii ereticeşti”.

    Din viaţa Sf. Gheorghe Mărturisitorul: „Că mulţi învoindu-se la credinţa cea rea a împăratului, el, prin înţelepciunea cea bogata, a ruşinat pe împărat, iar pe mincinosul patriarh Teodot, care se numea „Casiter” şi pe ceilalţi cu dânşii eretici, i-a făcut să-şi cunoască amăgirea lor”.

    Din viaţa Sf. Sfințit Mucenic Eusebiu, Episcopul Samosatelor: „Iar în cetatea Samosatelor, în locul Sfântului Eusebiu a fost trimis de arieni un episcop cu numele Evnomie care cugeta cele arieneşti. Acela venind în cetate, nimeni nu i-a dat cinstea ce i se cuvenea unui episcop; pentru că n-a ieşit întru întâmpinarea lui nici un om, nici bogat, nici sărac, nici meşter, nici lucrător de pământ, nici bărbat, nici femeie, nici bătrân, nici tânăr, nici măcar un copil, deoarece toţi cetăţenii erau dreptcredincioşi şi nu voiau să cinstească pe episcopul cel răucredincios, nici să se binecuvinteze de el şi nici să-l vadă. Deci Evnomie a intrat în episcopie şi a luat biserica sobornicească cu stăpânire împărătească. Iar oamenii, văzând aceasta, nu se mai duceau la biserica aceea, neiubind pe ereticul care era într-însa arhiereu şi nimeni nu mergea la el nici în casă, nici în biserică, nici la casa arhierească”.

    Din viaţa Sf. Nichita Mărturisitorul: „Pentru ascultarea bătrânilor m-am supus nevrând, împlinind voia lor, m-am împărtăşit cu mincinosul Patriarh Teodot, de care lucru îmi este jale şi mă căiesc. Deci, să ştii bine că de acum înainte nici o împărtăşire nu-mi este cu voi. Ci petrec întru predaniile Sfinţilor Părinţi, pe care le-am primit de la început”.

    De ce toţi aceşti Sfinţi şi Cuvioşi sunt atât de întăriţi în această chemare de a fugi de eretici? De ce nu se cuvine să ne supunem episcopilor care propovăduiesc erezia? De ce vedem aceeaşi stăruire în viaţa şi învăţătura tuturor Părinţilor care au trăit în timpurile răspândirii ereziilor? Pentru că aici este pusă pe cântar propria noastră mântuire – lucul cel mai scump şi râvnit de către orice creştin. „Să ne ferim cu toate puterile de a primi împărtăşania ereticilor şi a o da lor, ca să nu ne facem părtaşi învăţăturii lor stricate şi osândirii lor” – să nu ne facem părtaşii osândirii lor zice Sf. Ioan Damaschin! Iar Sf. Pahomie cel Mare pe patul de moarte i-a chemat pe fraţi „învăţîndu-i spre folosul sufletului lor şi poruncindu-le să se păzească de eretici ca de o otravă vătămătoare de suflet şi aducătoare de moarte”.

  8. pr Cristian

    Nu vreau sa fiu rautacios, dar e vorba de probleme serioase, de EREZIE, de LEPADARE, asa ca trebuie sa fim cat mai fermi si precisi . Pai ce facem, postam ca nu e bine sa fii mason, eretic, ecumenist… si ramanem doar la vorbe intorcandu-ne in aceeasi mocirla de zi cu zi ?

    • Daca cineva nu are episcop care predica erezia in public, nu are voie sa rupa comuniunea cu el, indiferet ca ar fi criminal, curvar, hot, bataus.

      • pr Cristian

        Ce faceti acum e doar o piesa de teatru ieftina. Regret ca o spun, dar asta faceti. INTREBARE : CE EPISCOP DIN ROMANIA NU ESTE ECUMENIST ? IN CE EPARHIE NU AU LOC EVENIMENTE ECUMENISTE IAR IERARHII LOCULUI SE FAC CA NU VAD ??? ASTA NU E EREZIE, NU ESTE ECUMENISMUL EREZIE ??? Daca in eparhia ta au loc evenimente ecumeniste si tu esti episcop, chiar de nu iei si tu parte, asta te absolva de vina ? Nu, in nici un caz. Asadar, faptele vorbesc.
        A venit IPS Teodosie la voi in Grecia si l-ati primit cu mare bucurie printre liturghisitori. Este un ecumenist veritabil, toata Constanta stie asta. A facut dansul ceva public de indreptare a greselilor ??? NU !!! Si totusi l-ati primit… asta e greseala f mare draga parinte. Pentru ca aveti o astfel de credinta gresita privind marile probleme ale veacului, gen masoneria si ecumenismul, de aici si ridicarea impotriva cuvintelor mele.
        Eu nu va raspund de la mine, ci doar va invit sa recititi si iar sa recititi fragmentele de mai sus din Sfintii Parinti. Sa incercam sa privim lucrurile corect, spre folosul tuturor. Amin.

      • Ceea ce spuneti sa si demonstati! Numai cativa stim prin ce a trecut IPS Teodosie in legatura cu venirea parintelui Theodoros Zisis in Constanta. Iata cum vorbiti fara sa cunoasteti. Mai sunt episcopi ortodocsi care au inteles ca ecumenismul e erezie. Generalizati periculos de mult!Ce demonstratii sunt acestea: „Toata Constanta site ca X eecumenist” ” toata lumea vorbeste ca” ? acestea nu sunt demonstratii ci calomnii, pentru ca nu se bazeaza pe nimic concret. Pana acum IPS Teodosie a demostrat cu varf si indesat ca e antiecumenist, riscand totul pentru a aduce in tara pe pr Theodoros Zisis ca sa trezeasca constiintele. Asa cum cu intelepciune a lucrat si a reusit. Din pacate, multi mireni sunt mult mai ecumenisti decat multi episcopi de-ai nostri. Episcopi buni avem: IPS Varsanufie, IPS Teodosie, IPS Iustinian, PS Galaction, PS Sebastian, si multi altii! Asa ca EXAGERATI!

      • iaras calomni si calomnii! Amestecati, observ problemele de ordin moral cu ereziile!

  9. scribu

    @ortodoxiacatholica : Episcopi buni avem: IPS Varsanufie?????????????
    http://basilica.ro/stiri/incepe_saptamana_de_rugaciune_pentru_unitatea_crestinilor.html

    Luni, 22 ianuarie, seara de rugaciune ecumenica va fi organizata de Biserica Armeana, Biserica Ortodoxa Romana fiind reprezentata de PS Varsanufie Prahoveanul.

  10. pr Cristian

    Vai cat partipriu bazat pe minciuna parinte…cum adica avem episcopi buni si il scrieti pe IPS Teodosie ??? E absolut jenant. Repet, toata Constanta stie de multele slujbe facute de episcopie impreuna cu catolicii, musulmanii… Personal, intr-o zi, mergem la IPS Teodosie si cand am ajuns la episcopie, tocmai se pleca cu sobor de preoti in frunte cu IPS Teodosie, plus alai de oameni, la o „biserica” catolica, unde au intrat si au slujit impreuna. Era in anul 2007. Am mers in spatele lor pana sa ajunga la acea locatie eretica, pentru a ma convinge si a vedea cu ochii mei.
    Va rog nu mai duceti oamenii la rataciri de acest gen…e grava treaba.

    • Din 2007 pana in 2009 omul sa schimbat foarte mult! In prezent nu mai face saptaman de uraciune echumenica. Oamenii se chimba. In ultimii 4ani cel putin nu mai facut nimic ecumenist, ci don contra, a luptat pe fata impotriva ecumenismului. Marturisirile lui sunt foarte clare!
      Asta vi se pare a fi predica de ecumenist???
      CUVANTUL INALPREASINTITULUI PARINTE TEODOSIE ARHIEPISCOPUL TOMISULUI IN TIMPUL SFINTEI LITURGHII IN BISERICA SFINTEI MITROPOLII « SFANTA TREIME » DIN PIREU IN 9-2-2014 PENTRU SARBATOAREA SINODULUI VIII ECUMENIC
      Înaltpreasfinţite Părinte Mitropolit Serafim de Pireu,
      Preacuvioşi şi Preacucernici Părinţi,
      Stimaţi invitaţi şi
      Iubiţi fraţi dreptcredincioşi,
      Suntem astăzi împreună în slujire şi în gând cu Sfintii Parinti care ne-au predat dreapta credinţă după cum Sfântul Apostol Pavel ne îndeamnă în Epistola către Evrei « Aduceţi-vă aminte de mai-marii voştri, care v-au grăit vouă Cuvântul lui Dumnezeu; priviţi cu luare aminte cum şi-au încheiat viaţa şi urmaţi-le credinţa. » (Evrei 13 :7).
      Sinodul al VIII-lea Ecumenic de pe timpul Sfantului Fotie cel Mare a subliniat un adevăr dogmatic receptat de întreaga Biserică Dreptslăvitoare, ce a ramas in constiinta poporului dreptcredincios, dovadă că nu a fost doar un sinod local, ci a fost Ecumenic, la acest Sinod participând atât Răsăritul cat și Apusul.
      La vechile anateme au fost adăugate acum noile anateme ale Sinodului al VIII-lea Ecumenic împotriva ereziei Filioque, adica impotriva |Romano-Catolicilor.
      La Sinodul al VIII-lea Ecumenic a fost recunoscut Sinodul de la 787 împotriva iconomahilor ca Sinodul al VII-lea Ecumenic(Sinodul biruintei Sfintelor Icoane).
      Vă oferim Înaltpreasfinţite Părinte Mitropolit, în semn de preţuire şi de recunoştinţă pentru lupta ce o duceţi întru apărarea dreptei credinţe, o icoană cu Sf. Ierarh Teotim – episcop al Tomisului care a participat la un sinod local in Constantinopol, convocat de Sfantul Ioan Gură de Aur, împotriva episcopului Antonin al Efesului.
      În anul 403, episcopul Teotim I este din nou în Constantinopol si ia apararea marelui patriarh si dascal a toata lumea, împotriva acuzațiilor aduse de Sfântul Epifanie al Ciprului, dovedind prin aceasta adânca legatura duhovnicească dintre episcopul străroman Teotim I şi Sfântul Ioan Gura de Aur.
      Anul acesta avem fericitul prilej ca în ziua de prăznuire a Sf. Ierarh Teotim (20 aprilie) să sărbătorim Învierea Domnului. Fie dar ca această nu întâmplătoare coincidenţă să învieze în sufletele noastre lupta pentru păstrarea autenticităţii Evangheliei.
      În Patriarhia noastră, a Bisericii Ortodoxe Române, Sf. Sinod a hotărât cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, ca anul acesta să fie închinat Sfintelor Taine a Împărtăşaniei şi a Spovedaniei, precum şi Sf. Martiri Brâncoveni, (Domnitorul Constantin Brâncoveanu al Ţării Româneşti cu cei patru fii ai săi Constantin, Stefan, Radu si Matei si sfetnicul Ianache) care şi-au jertfit viaţa pentru păstrarea dreptei credinţe.
      Noi rămânem doar umili împlinitori ai poruncii lui Dumnezeu așa cum a înțeles-o și împlinit-o Sf. Ioan Gură de Aur, Sf. Teotim al Tomisului şi Sf. Fotie cel Mare, cel Întocmai cu Apostolii. Acest atribut primindu-l pentru că el i-a pregătit și trimis la misiune între slavi pe Sfinții Chiril și Metodie.
      Şi Înaltpreasfinţia Voastră folosindu-se astăzi de mijloacele moderne mass-media, ca un Apostol propovăduiţi, fără teamă, Cuvântul Evangheliei Mântuitorului nostru Iisus Hristos.
      Vă urăm Înaltpreasfinţia Voastră să aveţi şi de acum înainte sănătate deplină iar lucrarea de propovăduire a ortodoxiei să vă fie precum a Sfinţilor Ierarhi pomeniţi mai înainte, urmând înâlţimea sublimă a Evanghelistului Ioan, având inspiraţia angelică a Sf. Evanghelist Matei, puterea şi tenacitatea Evanghelistului Luca şi neînfricarea Evanghelistului Marcu.

  11. despre ce dovezi vorbim?

    Doamne Ajuta! Parinte Matei daca Ips Varsanufie are preoti in ograda care sustin ca papa NU este eretic cum se cheama? Nu este dator sa se asigure ca ortodoxia e pastrata? Acuma ce dovezi doriti dvs? Sa-I inregistram si sa-I filmam? Faptul ca ips X sau Y se’dau’ bine pe langa dvs nu inseamna ca nu sunt tradatori de Hristos. TOTI episcopii din Romania sunt tradatori de Hristos pt simplul fapt ca nu iau atitudine publica impotriva ereziei ecumenisto-papistase. Le este frica sa nu-si piarda pozitia, banii, influenta etc. Ce dovezi mai clare trebuie? Refuz sa mai merg la biserica unde mergeam de 6-7 ani pt ca sapt trecuta unul din preoti a spus ca papa ioan paul a spus ca Romania este gradina Maicii Domnului. Dupa slujba I-am spus spus : ‘parinte in cadrul predicii l-ati pomenit pe papa.sunteti de acord ca este un eretic nu?’. Binenteles ca a negat spunand ca nu este chiar asa. Acest preot este director de seminar. De ce exista episcop ? Ca sa alerge dupa bani si mandrie? Ca episcop ar trepui sa le spuna preotilor ca daca propovaduiesc erezii ii va cateresi fara mila. Si atunci nici un preot din Romania nu va mai indrazni sa zica ceva. De ce episcopii de asa zisa buna credinta nu fac acest lucru? Pt ca sunt cu 10 fete. Sun si cu patriarhul Daniel, si cu papistasii si cu pr Matei Vulcanescu , si cu mamona si cu oricine. Se gandesc ca daca se intoarce roata si vine vreun curent anti ecumenist sa fie acoperiti si in acel caz. Sa cada tot in picioare. Ce dovezi , sau scrisori sau mai stiu eu ce proceduri mai trebuie in cazul episcopilor din Romania? Este clar si pe fata ca preotii din Romania sunt inregimentati si fac exact ce le spune Daniel. Sunt tradatori de Hristos si calai de suflete. Fac botez prin stropire si alte ticalosii. Daca maine Daniel le spune ca trebuie sa fim prieteni cu biserica sora baptista atunci asa vor face. Nu mai exista curajul marturisirii care exista la Sfintii din trecut. Am toata admiratia si sustinerea pt preotul Cristian si pt curajul lui. Este pt prima oara cand aud ca si in Romania UN PREOT a luat atitudine public. In loc sa-l felicitam mai bine ii spunem ca nu a procedat canonic. Imi puteti spune unde este scrisa procedura la care faceti referire? Ati inventat-o dvs sau este in Pidalion? Canonul 15 la care faceti referire se afla la pagina 296 in Pidalionul meu. Asta apropo de rigurozitate . Si cred ca ar fi fost mult mai corect sa postati continutul canonului respectiv din Pidalionul romanesc decat sa faceti o traducere din cel grecesc.

    • In primul rand de ce nu va semnati? Faceti marturisire anonima?
      In al doi-lea rand in orice judecata din lumea aceasta, cel care este invinovatit i se da ocazia de a raspunde in public. E dreptul invinovatitului de a se apara. Daca un preot acuza un episcop ca a predicat erezia in public trebuie sa ii dea ocazia de a se apara, de a raspunde public la invinuirile publice. Procedura e derivata din cea a Sinoadelor Ecumenice, cand orice eretic era chemat in Sinod pentru as e apara. La fel si preotul care vrea sa rupa pomenirea trebuie sa dea sansa episcopului de a raspunde.

    • In primul rand de ce nu va semnati? Faceti marturisire anonima?
      In al doi-lea rand in orice judecata din lumea aceasta, cel care este invinovatit i se da ocazia de a raspunde in public. E dreptul invinovatitului de a se apara. Daca un preot acuza un episcop ca a predicat erezia in public trebuie sa ii dea ocazia de a se apara, de a raspunde public la invinuirile publice. Procedura e derivata din cea a Sinoadelor Ecumenice, cand orice eretic era chemat in Sinod pentru as e apara. La fel si preotul care vrea sa rupa pomenirea trebuie sa dea sansa episcopului de a raspunde.

  12. Mi se pare foarte periculoasă această atitudine de a nu pomeni pe ierarhul locului deoarece putem cădea foarte, foarte ușor în înșelare. Cu atât mai mult cu cât ierarhul nu a fost scos din drepturi de Sf. Sinod. Văd că foarte mulți îi citează aici pe Sfinții Părinți (așa cum protestanții citează Sf. Scriptură pentru a-și motiva înșelările lor) uitând de situația care era atunci, de măsura Părinților de atunci și de situația de astăzi.

    Noi trăim într-o perioadă în care există foarte, foarte multă înșelare și când diavolul trimite capcane mai fine ca niciodată și tocmai de aceea trebuie să ne înconjurăm de multă, multă smerenie. Părerea mea personală e că cineva ar fi motivat să nu mai pomenească pe episcopul locului (fără ca vreun Sf. Sinod să refuze comuniunea cu respectivul pe motiv de erezie) doar dacă este la o măsură foarte înaltă și dacă primește sfat de Sus (de la Dumnezeu).

    Diavolul este cel care dezbină iar Hristos s-a rugat pentru unitate. Sunt episcopi care păstrează anumite relații cu cei de alte credințe în ideea de a reface puțin din acea unitate. Chiar ÎPS Serafim Joantă spunea că a fost ajutat mai mult de catolici și protestanți decât de românii ortodocși. Probabil unii îl vor face ecumenist și toate celelalte. Eu sunt sigur că nu e. Am vorbit cu sfinția sa și am văzut că e un om foarte smerit, un om al lui Dumnezeu.

    Nu-l cunosc pe respectivul părinte dar am mari îndoieli că a fost o decizie înțeleaptă nepomenirea episcopului locului.

    • Gresiti amarnic!
      Canonul 15 este foarte clar! Nu exista masura de atunici si de acum. Serafim Joanta a conslujit cu toti ereticii in DUminica Ortodoxiei, a afirmat ca sunt bune casatoriile mixte, etc!Iesiti din orbire! Cititi canonul 15 si vedeti, ca sunteti toatal inafara Adevarului!Cei care fac ecumenisme ssunt cei care dezbina, iar noi avem datoria sa ne despartim de acestia conform a canonului15, nu ne despartim de Biserica ci de cei ce deja s-au pus pe sine inafara Bisericii prin gesturi si afirmatii eretice. Desigur ca cea mai mare gravitate o are impartasirea cu ereticii, dar si toate celelalte gesturi eretice sunt paibile de intreruperea pomenirii, pentru ca acest canon nu spune sa ajunga peiscopul sa se impartaseasca cu ereticii, ci sa predice erezia in mod public, vazut(gesturi, etc) Deci parintele Haralabidis este Vrednic! preot Matei Vulcanescu

      • La fel au fost și schismaticii: au respins hotărârile date de ecumenști împotriva calendarului. Situația de astăzi este ne mai întâlnită deoarece avem creștini născuți în culte diferite, creștini care cred din toată inima că Îi slujesc lui Hristos.

        Părinții din primele veacuri prin simpla lor viață, prin minunile lor îi atrăgeau pe eretici la dreapta credință. Noi cum facem asta? Prin amenințări și prin canoane. Cred că pierdem mesajul lui Hristos cu atâtea canoane. Dacă ne apucăm să urmăm orbește Sf. Canoane atunci opriți de la Sf. Împărtășanie vreo 25 de ani pe fiecare persoană care a făcut vreun avort sau au făcut ceva vrăji. Folosiți Sf. Canoane la sânge și veți vedea cu cine veți mai rămâne.

        Nu judecați ca să nu fiți judecați. Acesta e cuvântul lui Hristos. Vorbiți de calomnie la adresa Prea Fericitului Daniel dar sfinția voastră ați vorbit cu ÎPS Serafim Joantă? Ați încercat să îi spuneți pe un ton blând respectiva problemă? Sau v-ați grăbit să judecați? Sunt cazuri cu pustnici care mergeau la curve și toți îi judecau că ar curvi când ele se duceau ca să le aducă la pocăință. E un păcat foarte, foarte mare să începem să acuzăm ierarhii Bisericii. Chiar îmi aduc aminte cu un pustnic ce întreabă de un frate ce mai face. Și i se spune că rău și atunci doar oftează și se trezește că vine îngerul și îl întreabă pe pustnic ce să facă cu sufletul acelui frate deoarece acesta i-a luat rolul lui Hristos de judecător.

        Hristos se ruga pentru unitatea Bisericii. Nu pentru respectarea legilor sau a dogmelor. Au existat și pustnici care erau eretici în credința lor și vedeau îngeri. Asta arată că nu contează atât de mult dogma în fața lui Dumnezeu cum ne imaginăm. Problema cu dogma greșită este că poate duce la o trăire greșită și de asta Biserica a ținut atât de mult la o credință corectă (vezi toate trăirile demonice ale „sfinților” catolici).

        Noi trebuie să ne deschidem față de oameni și să îi apropiem de Hristos prin dragoste și nu prin amenințări. Acei protestanți și catolici s-au grăbit să ajute BOR în țările lor natale oferindu-le lăcașe de culte și ierarhii și preoții noștri să le spună fiii Satanei? E vai de capul nostru.

        Nu zic că uneori nu se exagerează cu anumite sentimentalisme. Nu sunt de acord nici cu săptămânile de rugăciune creștină și alte astfel de chestii ce ni se bagă pe gât de unii ierarhi. Și poate și ÎPS Serafim a mai avut greșelile sfinției sale că doar e om și tot omul greșește. Dar nu putem acum să ne apucăm să aruncăm cu noroi în acest ierarh.

        Ce a spus despre căsătoriile mixte? A vorbit despre cazuri clare în parohia sa când oameni de credințe diferite trăiesc căsătoriți în dragoste. Și omul își punea problema că poate Dumnezeu care e Dragoste nu ține atât de mult la aceste legi precum facem noi. Și în temnițele comuniste nu mai conta că erai ortodox, catolic sau protestant. Acolo era un ecumenism și mai și. Și Hristos era cu ei. Să știți că mi-am pus și eu problema asta: dacă s-ar întâmpla să mă îndrăgostesc de o persoană care nu e ortodoxă ce ar fi cu noi? Să o pierd din cauză că se întâmplă ca persoana respectivă nu e de aceiași credință? Și dragostea aceea e pusă de Dumnezeu. De ce a pus-o dacă e atât de drăcească?

        Înțeleg că se duc anumite lucruri la extrem dar cu atât mai mult asta necesită să avem o dreaptă socoteală. Să știm când să arătăm dragoste și să știm când să arătăm duritate. Și stiliștii au ajuns într-o frică atât de mare de ecumenism încât s-au rupt de Biserică. Și stilismul s-a dezvoltat în timp. Pas cu pas mai vedeau câte un episcop care mai slujea cu niște eretici până când respectivii oameni au găsit o portiță în așa fel încât să își facă Biserica lor. Și ce va face Hristos cu aceștia? Noi singuri încurcăm pe Dumnezeu.

      • „A vorbit despre cazuri clare în parohia sa când oameni de credințe diferite trăiesc căsătoriți în dragoste. Și omul își punea problema că poate Dumnezeu care e Dragoste nu ține atât de mult la aceste legi precum facem noi. Și în temnițele comuniste nu mai conta că erai ortodox, catolic sau protestant. Acolo era un ecumenism și mai și. Și Hristos era cu ei.”
        Sunteti sigur ca Hristos era cu ei??? Cititi marturiile parintelui Gheorghe Calciu despre diabolicul ecumenism sa vedeti daca era cu ei sau nu!
        Afirmatiile dvs nu sunt in duhul ortodoxiei, ci in alt duh, al demonicului ecumenism! asa v-ar spune mitropolitul Serafim de Pireu

      • Dacă ați ajuns să puneți la îndoială sfințenia martirilor din temnițele comuniste eu nu mai am ce să spun. E părerea sfinției voastre. Părerea mea e că greșiți.

      • sfintenia martirilor din temnitele comuniste nu o pun la indoiala ci spun ca martirii ereticilor din temnitele comnuniste nu sunt martiri. Prima conditie ca cineva sa fie martir este sa marturiseasca ortodoxia. Deci in temnite au fost atat martiri ortodocsi cat si apostati, lepadati, eretici. Nu toti sunt martiri! Discernamant!

    • AndreiD

      Dezbinare fac cei care se departeaza de la linia credintei, nu cei care se ingradesc si raman fideli Ortodoxiei. Faceti confuzie grava. Iar afirmatia trebuie sa asteptam pana este ierarhul depus de sinod este in contradictie cu Traditia Bisericii (can 31 ap., 15 I-II Const etc.) sau cu istoria Bisericii in care sfintii mereu au intrerupt comuniunea de cand a aparut erezia!
      Si ce unitate reface Serafim Joanta? Unitatea in care toti ereticii sunt „frati” in virtutea carei Evanghelii si Traditii? Hristos ce ne spune? Ca trebuie sa fim uniti oricum? Sau uniti in adevar?
      Si mai terminati fratilor cu „citatul din Sfintii Parinti ca sectantii din Scriptura”. Asta a deveni o maxima a unora care nu au citit in viata lor scrierile Sfintilor Parinti dar dau p-afara de laxism, frivolitate si ridicol. Mai verificati si voi invatatura Bisericii inainte sa aruncati cu vorbe.

      • Emil Baciu

        Doamne ajuta !
        Si eu cred ca domnul Sfap Petru Pavel Andrei vorbeste in duh ecumenist, caci nu vede sminteala produsa de IPS Serafim Joanta. Daca Domnul Hristos a intemaiat o singura Biserica, asa cum marturisim in Crez, ce rost au alte discutii, daca suntem ortodocsi cu adevarat ? Au sarit sa ne ajute catolocii si protestantii ? Adica au sarit, mai pe inteles, sa ne dea funia lui Iuda ! Istoria este plina de „ajutor” din partea lor :inchizie, macel si genocidul popoarelor ortodoxe. Acum folosesc argintii aceluiasi Iuda si au mare succes caci prin asta ei au devenit pentru „ortodocsi” frati duhovnicesti si bineinteles ca nu mai sunt eretici. Banul a inlocuit canoane, dogmne, rusinea fata de Sfintii Parinti si frica fata de Dumnezeu. Ne lafaim in spatii mari, dar ne pierdem sufletele. Spunea pr. Matei Vulcanescu, ca mai bine sa faci Sfanta Liturghie sub un pom, sau intr-un apartament si sa ramai curat, ortodox.Are mare dreptate. Ce sa faca Domnul Hristos cu zidurile de piatra, daca noi prin acceptarea ereziei vadite, i-L alungam din inimile noastre ?
        Nu este clar ca Sfintii Parinti au dat anateme, din dragoste ? Ei nu pot decat sa iubeasca pe fiecare om, ei fac parte din „neamul” Domnului nostru Iisus Hristos si a Maicutei Sale, iar noi indraznim sa desconsideram canoanele date de ei.
        Convorbirea Sfantului Serafim de Sarov, cu N.A. Motovilov, despre Duhul Sfant, este o invatatura data pentrru toate lumea. Aici Sfantul accentueaza ca trebuie sa fii ortodox, pentru a beneficia de
        darurile Duhului Sfant, iar faptele bune nu au nici o insemnatate pentru suflet, daca nu sunt facute pentru Hristos si in credinta ortodoxa.
        Cred in Una si Unica Biserica Soborniceasca si Apostoleasca care este Trupul Domnului Hristos, El fiind in acelasi timp si capul ei, si ca madular pacatos numai in Biserica Ortodoxa ma pot mantui daca fac ceea ce imi cere Domnul care din necuprinsa si nesfarsita dragoste si-a dat viata Sa pentru mine si pentru fiecare dintre noi !
        Fie ca niciun ortodox sa nu-L tradeze ca Iuda, prin blestematul ecumenism, care este ” inventia si lucrarea fiarei din adancuri” asa cum il defineste IPS Serafim de Pireu !

  13. Fotie

    La „hirotonia” papista a fost si Ioan Robu, „arhiepiscop” si „mitropolit” papistas de Bucuresti.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s