Monahii anti-ecumeniști din Sfântul Munte se dezic de egumenii atoniti care acceptă tacit faptele apostate ale patriarhului ecumenist Bartolomeu

Manastirea-Marea-Lavra-foto-Liviu-Dumitru-665x465[1]

Gheronda Sava de la Sfânta Mănăstire a Marii Lavre a Sfântului Munte

De multe ori, în numerele din trecut ale Orthódoxos Týpos, s-a exprimat neliniștea sau s-a scris despre neliniștea Sfântului Munte în ce privește trădarea credinței care are loc în zilele noastre. (Orthódoxos Týpos: CEREM CUVÂNTUL SFÂNTULUI MUNTE – Ortodoxia este trădată de însăși Patriarhia Ecumenică[1])

  • Un exemplu semnificativ în aceste sens este numărul din 12 iulie 2013, nr. 1983, în care a fost publicat un articol cu titlul CEREM CUVÂNTUL SFÂNTULUI[1]. De atunci s-au scris și alte asemenea articole pe această temă, fie de către cinstiți părinți, fie de către laici. Citindu-le, simțim durere și amărăciune față de deschiderile și concepțiile eretice ale Patriarhului Bartolomeu și nu numai ale lui, pentru că acum Patriarhii Antiohiei, al Alexandriei și al Ierusalimului împreună-călătoresc pe această pantă decadentă a ecumenismului, fără să fie mustrați de către egumenii Sfântului Munte, nici de către Sfânta Chinotită, ci, dimpotrivă, chiar sunt primiți în Sfântul Munte cu mare bucurie, cu împreună-slujiri și fieste inadmisibile pentru acest loc cu nume sfânt – toate acestea atingând culmea prin întâlnirea de la Ierusalim a Patriarhului Ecumenic și a Papei, când au avut loc împreună-rugăciuni, îmbrățișări și promisiunea pentru ajungerea la potirul comun. Același lucru s-a petrecut și în urmă cu 50 de ani, însă atunci aghioriții s-au împotrivit ferm, oprind pomenirea Patriarhului și arătându-și astfel dragostea față de Hristos și de Biserica Lui, fără să se gândească la ”sancțiunile” sau mai degrabă la contra-sancțiunile, pe care le-ar fi primit eventual din partea Patriarhiei Ecumenice, așa cum s-a și întâmplat, de altfel.

    Azi, egumenii aghioriți și mănăstirile și, întâi de toate, Sfânta Chinotită nu doar că tac, dar și justifică cele ce nu sunt de justificat, spunând că nu trebuie să ne rupem de Biserică, de parcă Biserica ar fi reprezentată de oricare patriarh, cu atât mai mult atunci când acesta are concepții eretice, așa cum este cazul actualului Patriarh Ecumenic.

    Și în loc să ia pildă de la Părinții noștri Aghioriți, care au fost martirizați în timpul Patriarhului Constantinopolului Vekkos, cel care avea cuget papistaș, și să înțeleagă că mai mult decât Vekkos avem azi și să întrerupă pomenirea actualului patriarh, mustrându-l pentru faptul că face cadouri Corane, că pune semnul de egalitate între Biserica lui Hristos și bisericile lui Satana, că acceptă botezurile ereticilor, susține că mântuirea se dobândește în toate ”bisericile”, se roagă împreună cu ereticii, cu evreii, chiar și cu spiritiștii, și în general se face vinovat de trădarea Bisericii și a lui Hristos, aceștia îi adresează alocuțiuni și îl numescpărintele lor. Să se bucure de el! Însă poporul ortodox trebuie să știe că Sfântul Munte nu e totuna cu egumenii, nici cu Sfânta Chinotită, care se tem să nu își piardă pozițiile și avantajele, ci întâi de toate Sfântul Munte este Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, de dragul căreia Sfinții noștri Părinți au numi Munteleacesta Sfânt, Părinți care s-au sfințit și au sfințit acest pământ prin nevoința și sângele lor, și azi, monahii care nu sunt de acord cu poziția ecumeniștilor mustră cu timp și fără de timp și se luptă să țină sus steagurile Ortodoxiei, fără a crea schisme și a se rupe de Biserică. Aceștia însă nu sunt la vedere, pentru că nimeni nu îi arată, ci arată ce vor ei.

    Vă depun mărturie că cea mai mare parte a Sfântului Munte este alcătuită din acești Părinți, care și-ar da și viața pentru iubita Ortodoxie și, chiar dacă cu nevrednicie mă număr printre ei, spun cu tărie că sunt de partea lor. Și spun aceasta nu din ostentație, ci bine știind că tăcerea, după cuvântul Marelui Grigorie Palama, este al treilea fel de ateism.

    Însă și ceilalți părinți antiecumeniști ai Bisericii Greciei să întrerupă pomenirea celor care nu învață drept cuvântul adevărului, să înceteze să slujească împreună cu ecumeniștii și abia apoi să vorbească despre Sfântul Munte [căruia îi cer să ia aceste măsuri].

    În aceste vremuri apocaliptice, nu ne mai așteptăm ca vreun sinod să îl caterisească pe Bartolomeu și pe cei asemenea lui, de aceea fiecare dintre noi trebuie să își asume responsabilitatea propriei mărturisiri și să se alăture fie lui Hristos, fie lui antihrist, fără să mai recurgă la diplomații, ca cei dintâi într-un singur glas să Îl mărturisească pe Tatăl, pe Fiul și pe Duhul Sfânt, Treimea cea de o ființă și nedespărțită.

    S-a scris în Sfânta Mănăstire a Marii Lavre, 19 mai/1 iunie 2014,
    Duminica Sfinților Părinți

    | Orthódoxos Týpos, 6 iunie 2014, nr. 2025, p. 8
    Traducere: Mihail Ilie (Graiul Ortodox)

    ____________________

    [1]Orthódoxos Týpos: CEREM CUVÂNTUL SFÂNTULUI MUNTE – Ortodoxia este trădată de însăși Patriarhia Ecumenicăhttp://graiulortodox.wordpress.com/2013/10/29/158-orthodoxos-typos-cerem-cuvantul-sfantului-munte-ortodoxia-este-tradata-de-insasi-patriarhia-ecumenica/

  • 16 comentarii

    Filed under Uncategorized

    16 responses to “Monahii anti-ecumeniști din Sfântul Munte se dezic de egumenii atoniti care acceptă tacit faptele apostate ale patriarhului ecumenist Bartolomeu

    1. Dragă Părinte Matei Vulcănescu,
      În logica celor scrise în acest articol şi republicat pe blogul Sfinţiei Voastre, cînd o să întrerupeţi pomenirea ereziarhului Bartolomeu?

      • NOi nu-l pomenim pe ereziarhul Bartolomeu, Mitropolitul Pireului, care este mitropolitul ce il pomenesc nu pomeneste la Sf Liturghie nici un ierarh superior ci „pe toti ierarhii ortodocsi care drept invata cuvantul Adevarului Tau

        • De cînd Părinte, nu-l mai pomeniţi pe ereziarhul Bartolomeu? Dar pe Arhiepiscopul Atenei, Ieronim al II-lea, îl pomeniţi? Oare acesta din urmă nu-l pomeneşte pe Bartolomeu?
          Nu am văzut niciunde vreo ştire care să demonstreze că ÎPS Serafim de Pireu a încetat pomenirea ereziarhului Bartolomeu, inclusiv întreurperea pomenirii celor care îl pomenesc pe Bartolomeu. Puteţi, vă rog frumos, s-o postaţi aici dacă există o asemenea ştire?
          Mulţumesc anticipat!

        • NU, nu pomenim pe Ieronim! Nici IPS Serafim NU pomeneste pe Ieronim! Se para ca dumneata vezi Biserica mecanicist- vase comunicante! Nu echiar asa, este o molipsire, dar la fel ca intr-un organism- Trupul lui Hristos- si madulare- unele bolnave, altele mucegaite si altele sanatoare care s-au ingradit atat cat le e cu putinta! A spune ca Tainele Bisericii se contamineaza este total gresit patristic! Pentru un ortodox lucrurile sunt clare: episcopul=-preotul invata erezia? nu mergem la ei

    2. Ortodoxia inseamna traire in duh si in adevar, ascultarea ca si ierarhia sunt placute lui Dumnezeu. Vedem ca pentru neascultare si mandrie, minunata cretie, vazuta si nevazuta, a pierdut un Adam si un Arhanghel, iar in cer este ordine, ierarhie si ascultare. Asadar, nu trebuie sa ne rupem de Biserica pentru un om, ci sa intarim Biserica. Cat priveste revolta sau repulsia unor monahi inpotriva unui om, chiar si patriarh, chiar si ertic sau necredincios, noi nestiind pronia si voia lui Dumnezeu, le si va zic : Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte !… altfel acesti revolutionari atoniti nu pot fi asumati decat conditiei ingerilor razvratiti inainte de cadere.
      Ma refer la articol nu la discutiile de mai sus !

      • Parinte, este irelevant ceea ce scrieti, atata timp cat nu va bazati afirmatiile pe argumente serioase Scripturistice si Patriastice. Ascultarea este pana la erezie, iar ruperea comuniunii nu este fata de Biserica ci fata de episcopul sau preotul sau patriarhul ce invata erezia, conform Sfintilor Parinti si canonului 15 I-II Constantinopol. Unii, au impresia gresita ca daca nu mai pomenesc episcopul s-au rupt de Biserica (Biserica este Hristocentrica nu episcopocentrica). Daca episcopul invata ortodox atunci el pastreaza ierarhia, daca insa nu invata ortodox, nu mai are nici un rol.(Reaua ascultare si sfant neascultare, pr. prof Theodoros Zisis) Sfantul Marcu Eugenicul a murit inafara comuniunii cu „biserica oficiala” rupandu-se de ea, si a cerut ca la inmormantarea lui sa nu vina vreun episcop de la Constantinopol sau vreun cleric. Multi Sfinti mari au intrerupt comuniunea cu episcopiieretici( Sf Teodor Studitul, Sfantul Maxim Marturisitorul, etc) Dupa mintea unor” teologi” ar insemna ca Sfantul Marcu nu e sfant ci schismatic si rupt de Biserica! Dar realitatea e cutotul alta. Sfantul Munte are o experinta vasta in intreruperea comuniunii cu episcopi si patriarhi eretici. Nu e vorba de „revolta” sau „repulsie” fata de un om sau patriarh ci e vorba de ingradirea fata de erezia promovata de acel om, patriarh. Parinte, faceti o mare gresala judecand Sfinti din calendar, cum ar fi pe Sfantul Paisie Aghioritul, unul dintre cei care a intrerupt pomenirea ereticului Patriarh Atenagoras, tocmai l-ati facut „inger cazult” si si pe alt Sfant Marturisitor, Augustin de Florina si pe Cuviosul Dionisie de la Colciu, etc si mii si mii de sfinti!

        • Părinte Matei,
          Cartea Părintelui Theodoros Zisis „Reaua ascultare sau sfânta neascultare” e tradusă în română? Dacă nu, aţi putea să o traduceţi Sfinţia Voastră?

        • duhovnic

          Parintele de mai sus nu cunoaste… Iertati-l! Urati-i lumina si intelepciune. Majoritatea preotilor ortodocsi sunt pregatiti de apostazie, nu stiu ca trebuie sa tina de Duhul Adevarului, de un ierarh neeretic, nu stiu ca si Athosul va ceda in majoritatea lui, nu stiu de tirania mondiala sau Pitestiul mondial ce se tot construieste, nu vor sa spuna la predici despre Adevar, despre diferenta dintre ecumenism si ecumenicitate pentru ca nici ei nu o stiu, nu spun pentru ca nu au ce spune, au prieteni eretici, prieteni atei, duhovnici atei si indrumatori eretici. Urati lumina unora ca acestia, parinte Matei…

    3. … veţi avea mare răsplată în Ceruri! Impactul nu va fi doar pentru parohia Sfinţiei Voastre, ci pentru toţi potenţialii cititori în română. Ruşii au această carte tradusă în limba lor de cîţiva ani deja, iar românii nici pînă acum. De asta nu prea există rezistenţă ortodoxă şi atitudine de îngrădire faţă de ereziarhi, pentru că românii ortodocşi nu prea au baze documentare pe care să-şi fundamenteze poziţia, iar cartea Părintelui Theodoros Zisis e un foarte bun fundament argumentativ, însă foarte puţini români ştiu rusa sau greaca pentru a citi această carte. Poate găsiţi pe cineva să o traducă sau găsiţi vreun monah român de pe Athos care ştie greaca. Cred că cartea asta merită tot timpul şi efortul. Cel puţin eu, această jertfire aş preţui-o din plin.
      Doamne ajută!

    4. daniel

      din cate constat, ca simplu pacatos, dar cautator al adevarului, e mare disputa in ortodoxie; biserica ortodoxa rasariteana, care are biserici pe stil nou, pe stil vechi, unele autocefale, altele autonome (adica recunoscute partial), are slujire pe calendarul indreptat, pe calendarul vechi, are fel de fel de ,,rascolnici”, etc. biserica ortodoxa orientala, adica necalcedoniana, care nu e in comuniune cu biserica rasariteana, despre care, unii zic c-ar fi tot ortodoxa, altii ca s-a rostit anatema impotriva lor si tot asa…noua, simplilor credinciosi, nu ne ramane decat sa (ne) deplangem soarta vitrega si sa alergam care incotro in cautarea devarului..fiecare zice ceva, interpreteaza intr-un fel, mai da un citat…pai cum sa zica cineva, ca ar fi sustinut sf.ioan gura de aur: ,,e bine sa ascultam de preot (sau invatator), chiar daca acesta are o viata urata, dar sa aiba credinta dreapta??” cum sa fie credinta dreapta, cu o viata urata??? mai oameni buni, ne faceti sa fugim pe pustii, cu disputele voastre!

      • Dumneata ori esti complet necatehizat si habar nu ai invatatura Sfintilor Parinti, si a Sinaodelor Ecumenice, ori vrei sa ne pui la incercare! Toti anticalcedonieinii pe care dumneata ii numesti in mod gresit si eretic ” biserici ortodoxe orientale” sunt anatematizati de Sinoadele Ecumenice al IV lea, al V-lea al VI si al VII-lea. Disputa o fi in mintea dumitale, Biserica Ortodoxa este Una, Sfanta, Catolica si Apostolica, indiferent unde s-ar afla d.p.d.v. geografic!

    Lasă un răspuns

    Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

    Logo WordPress.com

    Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

    Poză Twitter

    Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

    Fotografie Facebook

    Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

    Fotografie Google+

    Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

    Conectare la %s

    Intreruperea comuniunii cu ecumenistii

    4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

    PELERIN ORTODOX

    ORTHODOX PILGRIM Προσκυνητής ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ PÈLERIN ORTHODOXE PELLEGRINO ORTODOSSO

    Bine aţi venit...

    … pe blog-ul meu, care serveşte drept platformă, avizier şi mică publicitate pentru ideile, cauzele şi prietenii pe care le/îi promovez. Vă salut, din fotografia de mai sus, preferând ca ideile şi cauzele susţinute să fie atribuibile unui individ identificabil, şi nu „cetăţeanului fără faţă”. Aşadar: Oana Iftime, n. 24.07.1974, biolog, Universitatea din Bucureşti. Mă ocup, cel mai adesea, împreună cu soţul meu, Alexandru, de activităţi didactice specifice, bioetică, herpetologie şi analiză (pe diverse teme). O parte dintre rezultate vor fi împărtăşite cu Dumneavoastră, aici. Lectură plăcută, sau măcar utilă, sau…invers!

    † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

    Sfinte Părinte Justin roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi!

    Blog de Dogmatică Empirică

    ...adică despre dogmă și experierea ei în Duhul Sfant. Doar în Ortodoxie dogmele Bisericii chiar pot fi verificate prin viața mistagogică!

    Ecumenism-teologie

    A topnotch WordPress.com site

    Graiul Ortodox

    În amintirea Părintelui Marcu Manolis: ” Viaţa duhovnicească este să păşeşti pe zăpadă şi să nu laşi urme “

    Sfântul Munte Athos

    Un blog dedicat iubitorilor Sfântului Munte Athos

    Bucovina Profundă

    “ De mare jele şi de mare minune iaste, o iubite cetitoriu, cându toate faptele ceriului şi a pământului îmblă şi mărgu toate careş la sorocul şi la marginea sa... şi nici puţin nu smintescu, nici greşescu sămnul său. Numai sânguru amărătulu omu... ” Varlaam - Cazania

    Psalţii Catedralei Patriarhale

    un blog al iubitorilor de muzică psaltică

    Ortodoxia în Portugalia

    Православие в Португалии / Ortodoxia em Portugal

    Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica

    Aceasta este biruinţa ce a biruit lumea: credinţa noastră (I Ioan 5:4)

    Slujirea Apostolic-Misionară a Bisericii Ortodoxe

    «Mergand, învățați toate neamurile!...». Blog de susținere românească a misiunii ortodoxe de pretutindeni, adică a slujirii apostolice ortodoxe. Despre bucuria duhovnicească a slujirii lui Dumnezeu și aproapelui aflat în afara Bisericii, o bucurie ce izvorăște în chip firesc tocmai din bucuria împărtășirii din Hristos în Duhul Sfânt prin Tainele Bisericii.

    %d blogeri au apreciat asta: