Despre ecumenism. Profesor Dimitrie Telenghidis: „Credinta Ortodoxa si Viata Bisericeasca”partea I, partea II, partea a III-a si partea a IV. Citeste preot Matei Vulcanescu.

motivul pentru care am citit conferinta pe You Toube este faptul ca nu cred ca in sine conferinta live a avut efectul scontat.  Fiind si destul de greoaie pentru publicul larg, era nevoie de o astfel de abordare, in care am citit pe parti si am extras idei principale. Nu e nimic gresit in asta, tine de didactica. Am fost profesor la liceu cativa ani si stiu care este atentia si interesul si cum se pot capta acestea chiar pentru cei mai putin interesati.
Cu drag,               pr matei vulcanescu

Prima parte a textului conferintei domnului profesor Dimitrie Telenghidis de la Facultatea de Teologie din Salonic, tinut la Mitropolia Iasilor, cu binecuvantarea Mitropolitului Teofan, tradus si citit de preot Matei Vulcanescu:

Cand credinta ortodoxa se desparte si devine autonoma de viata credinciosului, nu mai are caracter mantuitor.  Fara ca noi sa credem ortodox, nici o Sfanta Taina nu ne poate mantui.   Cunoasterea este cauzata de traire, de participarea la Adevar. Faptele bune care nu sunt insotite de Dogmele Ortodoxe nu sunt primite de Dumnezeu. Omul se sfinteste prin marturisirea exacta a credintei (Sf Maxim Marturisitorul)

Este imposibil ca ereticul sa fie evlavios. Ereticii se caracterizeaza ca necredinciosi si erezia lor ca blasfemie.  Cand se anuleaza Dogma Ortodoxa se anuleaza si viata curata. Nici un folos nu are viata curata cand credinta este gresita, si nici credinta ortodoxa fara viata curata.

Unirea dintre viata si credinta se face prin lucrarea Duhului Sfant, care este asigurata prin curatenia vietuirii. Este imposibil sa nu se clatine credinta aceluia ce are viata necurata. Dogmele se stramba in mintea lui prin viata necurata. IN schimb, cineva care este in inselare, in erezie, dar are smerenie, moralitate, virtute, viata curata, nu poate sa ramana pana intr-un final in erezie, ci este adus de Dumnezeu la Adevar, la  Biserica Ortodoxa. Daca insa ramane in inselarea sa, insemna ca are cu siguranta o alta patima care nu il lasa sa ajunga la Adevar.

Multi crestini ortodocsi ne aratam a crede dupa credinta rasaritului dar ne comportam si traim apusean. De aceea in vremea noastra se schimba adevaruri inradacinate de secole.

Felul apusen este arogant si plin de mandrie si are ca rezultat nasterea panereziei ecumenismului(minimalismul dogmatic, teoria bisericilor surori, rugaciunile in comun cu eterodocsii, etc)   Erezia este invatatura demonilor. Diavolul insus a adus in lume toate credintele gresite si ereziile.

Ereticii sunt nebuni. Erezia e numita necredinta si ateism iar pe eretici necredinciosi si atei. Erezia este strans legata de inselare.  Erezia este mult mai grava decat orice pacat moral pentru ca il desparte prin excelenta pe om de Dumnezeu. Biserica uneste iar erezia dezbina. Viata lor(a ereticilor: Romano-Catolicii si protestantii) este caracterizata de violenta, calomnie si atrocitati.

Credinciosii se arata ca aparatori ai Dogmei Credintei. Erezia are ca rezultat contrazicerea vietii in Duhul Sfant a Bisercii.  Credinciosii se arata in acest caz ca razboinici – apologeti ai credintei, prin lupta de aparare. Exista un pericol real din partea ecumenistilor.  Lupta nu este indreptata impotriva ereticilor ci impotriva ereziei. Nu foloseste niciodata violenta ci foloseste apologetica cu argumente corecte.

Sfintii Parinti nu simt ura niciodata fata de eretici. Dialogul cu ereticii trebuie sa se limiteze numai pana la sfatul intoarcerii lor la Dreapta Credinta.

Anunțuri

9 comentarii

Din categoria Uncategorized

9 răspunsuri la „Despre ecumenism. Profesor Dimitrie Telenghidis: „Credinta Ortodoxa si Viata Bisericeasca”partea I, partea II, partea a III-a si partea a IV. Citeste preot Matei Vulcanescu.

  1. Alexandru

    Blagosloviti parinte!
    Ma bucur nespus de mult ca avem o atitudine concreta prin acest blog!
    V-as mai trimte niste materiale, daca doriti!

  2. Parintele Vasile

    Câtă ipocrizie!! Făţarnicilor! Oare viaţa religios- morală din sfânta noastră ortodoxie autohtonă, care este la pământ, nu vă face să roşiţi când citiţi fraza referentului: ,,Viata lor(a ereticilor: Romano-Catolicii si protestantii) este caracterizata de violenta, calomnie si atrocitati” ?

    • Parinte Vasile, nu ati inteles bine:
      http://graiulortodox.wordpress.com/2013/01/16/anul-1478-catolici-salbatici-si-barbari/
      Multi ortodocsi sunt salbatici si barbari pentru ca nu traiesc credinta ortodxa, faptele lor strabă si credința lor. In schimb credinta eretică papistă nu face decat sa fie legata de o violenta omeneasca si mandrie, fiind inafara Adevarului. Asta nu exclude existenta unor oameni buni in romano-catolicism, dar daca acestia sunt cu adevarat virtuosi, smeriti si buni, atunci vor cunoaste Adevarul si vor veni in Biserica Ortodoxa pana la urma, pentru ca Duhul Sfant nu lasa pe nimeni in inselare.

    • Alexandru

      Parintele Vasile vrea sa tina morala chiar si aici, dar in afara de niste acuze de 2 lei, argumentele lipsesc cu desavarsire! Oricum nu exista argumente rationale care sa stea in picioare, atata vreme cat Biserica s-a pronuntat cu privire la eretici – in mod general si la papistasi – in mod special.

  3. În afara Ortodoxiei Nu există Mantuire! Toată Istoria omenirii se rezumă la un Singur fapt: Lupta împotriva Dreptei Credinţe,a Adevărului Evanghelic,a Ortodoxiei! Doamne,ajută în Cinstirea,Mărturisirea şi Apărarea Mantuitoarei Credinţe Dreptmăritoare,a Creştinismului Ortodox,a Sfinţeniei dumnezeieşti revărsată peste Lumea aceasta,bantuită de Nălucirile diavoleşti osanditoare!

  4. Ioan Gându

    Primul meu duhovnic îmi spunea adeseori: „Fiule, decât un vagon cu credinţă şi nici o faptă bună, mai bine o picătură de credinţă şi un vagon cu fapte bune, făcute în numele Domnului nostru Iisus Hristos, neieşind nici o clipă din Sfânta Predanie”. Slavă lui Dumnezeu pentru toate. Să-L rugăm, cu umilinţă şi stăruitor, pe Împăratul Vieţii să ne miluiască cu mare Mila Sa, pe Maica Domnului să ne acopere cu Sfântul Omofor, iar pe toţi Sfinţii Părinţi să mijloceacă pentru noi şi pentru toţi cei cu care ne rugăm, pentru care ne rugăm şi care se roagă pentru mântuirea noastră, în duh şi adevăr. Amin.
    Ioan Gându

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s