Sa sustinem Sfanta Manastire Esfigmenu, Manastirea insangerata ce nu pomeneste pe Patriarhul Ecumenic datorita ereziei ecumeniste pe care o propaga acesta (nu vrem sa incurajam miscarile „stiliste” care exagereaza si spun ca nu mai este Har si Biserica, ci ca doar ei au mai ramas, sau spun ca nu mai sunt sfinti pe noul calendar)

           Ioan Solea, multumesc pentru mesajul foarte la obiect! Din ceea ce vad monahii de acolo sunt intradevar zapaugi, sau zapaciti, dar sa nu uitam ca au fost loviti din toate partile. Cred ca isi pot reveni, nu cred ca sunt pierduti. Problema lor cea mai mare este faptul ca au intrat in comuniune cu sinoade paralele care gandesc in felul acesta, adica antipatristic, dupa modelul vaselor comunicante. Eu de multe ori am avut polemici cu sefii lor si le-am demonstrat ca nici ei nu sunt curati, avand in vedere ca Genuine Orthodox Church a primit hirotoniile de la ROCOR care la vremea aceea era in comuniune cu Biserica Sarba si Ierusalim, care la randul lor erau in comuniune cu Constantinopolul, deci cu cei care predicau erezia bisericilor surori si erau in “Consiliul Mondial al Bisericilor”, chiar Sfantul Iaon Maximovici a hirotonit preoti in Franta pe calendarul nou, etc. Asa ca intradevar parintii de la Esfigmenu ratacesc, dar noi sa avem dragoste sa ii ajutam, cu medicamente, cu bani si asa vazand ei faptele bune se vor intoarce la un echilibru.   

Nu sunt deacord cu  „sinoadele paralele” si nici cu cei care afirma ca nu exista Har in Biserica Ortodoxa Oficiala, nici cu cei care afirma ca Parintii(Sf ilie Lacatusu, Sfintii Inchisorilor, pr. Porfirie, pr. Paisie, etc) care au fost in comuniune cu Biserica Oficiala nu ar avea sfintenie, nici cu cei care nu recunosc Bisericile Ortodoxe Locale Oficiale ca ipostasuri ale Bisericii cele Una, Sfanta Soborniceasca si Apostolica.  Deasemenea nu suntem lamuriti de unde isi iau hirotoniile Manastirea Esfigmenu. Nu cunoastem canonicitatea hirotoniilor si nu accept plecarea la „stilisti”, GOC-isti, Floninisti, Mateiti, Slatioristi, etc care nu fac decat sa dezbine Biserica lui Hristos. In cazul in care Manastirea Esfigmenu are astfel de „colaborari” nu sunt deacord cu aceasta.

https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2012/10/06/modul-deficitar-si-ingust-in-care-este-interpretat-de-stilisti-sau-zeloti-sigilionul-ortodoxiei-de-la-1583/

Parintii Esfigmeniti sunt privati de medicamente, de hrana, de curent electric, ca sa ii faca sa plece din manastire. Politia nu le da voie sa vina doctori! Nu au voie nici macar cu masina manastirii sa se deplaseze! Iata costurile opririi pomenirii patriarhului ecumenic. 

Mergeti si vizitati pe parintii esfigmeniti si ajutati cu ce puteti aceasta Manastire eroica! Acestia au inteles ca mai presus de interesele diplomatice si politice ale unor patriarhi si sinoade este Dreapta Credinta, si de aceea au scris pe steagul lor: Ortodoxie sau Moarte!

In afara Ortodoxiei este moartea sufleteasca! In mod normal ar trebui oprita pomenirea celor ce propaga erezia pana se intruneste un Sinod care sa condamne erezia si pe eretici.

Respectam decizia Sfintei Manastiri Esfigmenu dar si deciziile celorlalte Manastiri Atonite.  Toate Manastirile Atonite sunt antiecumeniste si lupta pentru apararea Dreptei Credinte, dar Esfigmenu a facut un pas inainte! La fel si Sinodul Greciei e format din multitudine de Ierarhi care sunt antiecumenisti.

Intreruperea pomenirii patriarhului pe motiv de erezie nu este schisma, este o modalitate de aparare si protest impotriva bolii ecumeniste. Aceasta metoda a fost folosita de-a lungul timpului de Sfintii Parinti (Sfantul Marcu Eugenicul, Sfantul Maxim Marturisitorul, etc.).

De exemplu, credeti oare ca Patriarhia Ierusalimului este in schisma cu Patriarhia Romana? Raspunsul este: NU, doar ca Patriarhul Ierusalimului nu mai pomeneste pe Patriarhul Romaniei, dar in rest Sinoadele pot consluji, asa cum stiu din surse oficiale.

Pe de alta parte, stim ca motivele incetarii pomenirii Patriarhului Romaniei de catre Ierusalim sunt hilare, de rasul curcilor. Daca se oprea pomenirea  din motiv de erezie, toata cinstea, dar asa, pentru o cladire, e jalnic….

La aceasta adresa gasiti numere de telefon si adrese unde puteti adresa plageri impotriva abuzurilor la adresa Manastirii Esfigmenu:
http://www.esphigmenou.com/

https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2012/09/25/patriarhul-rusiei-este-alaturi-de-obstea-sfintei-manastiri-esfigmenu/

Conform declaratiilor staretului,  Manastirea nu pomeneste nici un pseudo episcop schizmatic, vedeti siteul meu „ecumenismdracesc”: http://ecumenismdracesc.wordpress.com/2012/09/30/arhimandritul-metodie-staretul-manastirii-esfigmenu-marturiseste-ca-nu-pomeneste-nici-un-sinod-schizmatic-la-sfanta-liturghie-sprijiniti-manastirea-esfigmenu/

36 comentarii

Filed under Uncategorized

36 responses to “Sa sustinem Sfanta Manastire Esfigmenu, Manastirea insangerata ce nu pomeneste pe Patriarhul Ecumenic datorita ereziei ecumeniste pe care o propaga acesta (nu vrem sa incurajam miscarile „stiliste” care exagereaza si spun ca nu mai este Har si Biserica, ci ca doar ei au mai ramas, sau spun ca nu mai sunt sfinti pe noul calendar)

  1. Vasile

    Parinte binecuvantati!
    Nu este chiar asa cum spuneti sfintia voastra, manastirea nu numai ca nu il pomeneste pe patriarh, dar sunt si schismatici, deoarece sunt in acord bisericile schismatice, vechi calendaristice.

    A doua probleme este faptul ca blasefiaza pe Duhul Sfant, deoarece zic ca parintii Paisie si Porfirie nu sunt sfinti ci niste inselati si guru.

  2. Se spun multe despre multi. Eu va spun ce a declarat staretul manastirii! Daca unii monahi spun asa, eu nu am vazut nici o declaratie oficiala a manastirii Esfigmenu in aceasta privinta. Zvonuri sunt multe, pe noi ne intereseaza ce declara Manastirea oficial.
    „deoarece sunt in acord bisericile schismatice, vechi calendaristice.” –nu intelg fraza.

  3. Iata si declaratia: OBŞTEA ASEDIATĂ A MĂNĂSTIRII ESFIGMENU DĂ RĂSPUNS MINCIUNILOR PATRIARHULUI ECUMENIC

    Printr-o declaraţie scrisă, trimisă spre publicare ziarului nostru, Stareţul Sfintei Mănăstiri Esfigmenu, Arhimandritul Metodie, şi obştea dezmint minciunile Patriarhului Ecumenic, potrivit cărora obştea canonică a Sfintei Mănăstiri Esfigmenu, aflată acum într-o adevărată stare de asediu, ar fi aderat la un Sinod vechi-calendarist şi ar pomeni un episcop vechi-calendarist.

    „Toate sunt minciuni” se subliniază, arătând că ei recunosc instituţia Patriarhiei Ecumenice, dar nu pomenesc numele actualului Patriarh Ecumenic, kir Bartolomeu, pe care îl numesc eretic. Iată textul integral al declaraţiei adresate ziarului „Ὀρθόδοξος Τύπος” (O.T.):

    Datorită răspândirii pe internet şi pe alte căi a zvonului despre presupusa subordonare a istoricei şi tradiţionalei Mănăstiri Esfigmenu faţă de Sinodul vechi-calendarist al Arhiepiscopului Calinic, declarăm tuturor cu îndrăzneală că niciodată nu ne-am subordonat vreunui Sinod vechi-calendarist. Am întrerupt pomenirea Patriarhului Constantinopolului, kir Bartolomeu, denunţându-l ca eretic şi ne-am separat de el potrivit canoanelor Bisericii (al 15-lea de la Sinoadele I şi II Ecumenice şi al 31-lea al Sfinţilor Apostoli). Recunoaştem instituţia Patriarhiei Ecumenice, dar continuăm să denunţăm pe actualul Patriarh ca eretic şi ca unul care nu respectă nici Tradiţiile Bisericii, nici Legea Sfântului Munte (Carta Juridică a Sfântului Munte) şi nici condiţiile internaţionale. Declarăm deci cu îndrăzneală tuturor celor care se îndoiesc că niciodată nu am pomenit alt Patriarh sau Episcop. Urmăm prin harul lui Dumnezeu această bună luptă pentru Credinţă, până la deplina îndreptăţire a Sfintei noastre Mănăstiri. Nu ne vom abate nici în cel mai mic amănunt de la linia Sfinţilor Părinţi ai Bisericii şi a Sfinţilor noştri înaintaşi Athanasie şi Efthimie, trecuţi la Domnul. Vom aştepta deplina dreptate de la Chivernisitoarea Sfântului Munte, de la Doamna noastră, Născătoarea de Dumnezeu, sau cu ajutorul acesteia suntem gata să murim – dacă timpul o cere – pentru cele ce credem şi nu vom deveni cu nici un chip trădători ai Credinţei noastre şi ai Spiritualităţii Patriei noastre, care este Sfântul Munte, pentru nici o plată sau cinstire.

    Cu binecuvântări şi dragoste,

    Stareţul Sfintei Mănăstiri Esfigmenu,

    Arhimandritul Metodie

    şi fraţii mei în Hristos”.

    Semnalăm că Patriarhul Ecumenic, kir Bartolomeu, în timpul recentei sale vizite la Sfântul Munte a cerut aici şi acum „alungarea” obştii canonice din Sfânta Mănăstire şi instalarea obştii „rânduite” de acesta, pe care o caracterizează drept „canonică”.

  4. Parintele Paisie Aghioritul nu a pomenit la chilie pe patriarhul Atenagora, pana la moartea acestuia. Dupa aceea el a considerat ca trebuie sa reia pomenirea. Respectam decizia lui, dar nu putem spune ca sunt in gresala cei care nu au revenit la pomenire, avand in vedere ca patriarhii urmatori Dimitrie si Bartolomeu au continuat mascarada ecumenista.

  5. Auziti ce zice staretul Manastirii Esfigmenu: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=lN_z4G7QSPc
    cred ca e foarte clar! (pentru cine stie greaca)

  6. Vasile, te rog sa vii si cu marturii, altfel vorbim vorbe

  7. Vasile

    Deoarece stiti si limba greaca, va rugam sa cititi in revista oficiala a manastirii, urmatoarele
    http://www.egolpion.net/634BCE9A.el.aspx:

    • Da, am citit. Este o pozitie radicala, total gresita . A nega sfintenia acestor Mari Parinti e gresit, mai ales ca ei au fost impotriva ecumenismului. Nimeni in lumea asta nu poate acuza pe parintele Paisie sau Porfirie de ecumenism! Ei doar au pastrat cu durere o comuniune, ca sa nu se piarda Unitatea Bisericii! In Biserica e nevoie si de parintele, Paisie si de Esfigmeniti! Parintele Paisie si parintele Porfirie au socotit ca e important ca sa se pastreze unitatea Bisericii. Foarte adevarat. Daca Esfigmenitii au avut o atitutudine transanta fata de cei care au revenit la comuniunea cu Constantinolopul, nu pot fi acutzati de acest lucru. Pozitia lor actuala este clara: nu pomenesc pe patriarh datorita ereziei. De la parintele Paisie si parintele Porfirie pana astazi lucrurile au continuat spre mai rau, nu spre mai bine. Unii au taiat raul din radacina, altii, tot condusi de Duhul Sfant au pastrat comuniunea. Conform canonului I- II Constantilopol nici unii nici alti nu au gresit. Iar cel care au intresupt comuniunea vor primi cununa pentru asta de marturisitori si de aparatori impotriva schizmei. De aceea nu ma grabesc sa judec simplist lucrurile. Atata timp cat ne aflam intr-o situatie eclesiologica fara iesire, anume suntem in aceeas Biserica si ecumenisti si ortodocsi, avand Crezuri diferite, asta nu poate sa mearga la infinit, nu ne putem minti pe noi insine. La un moment dar Adevarul ortodoxiei va iesi la lumina, iar erezia eradicata. De aceea e normal sa se definim pozitia antecumenista si la nevoie sa scoatem sabia, asa um spunea parintele Arsenie Papacioc. Lucrurile inainteaza, nu stau pe loc, si erezia ecumenista prinde radacini mai mari. Parintii Paisie si Porfirie au luptat impotriva ecumenismului, dar acum erezia e mai accentuata. Aproape toti profesorii de teologie sunt ecumenisti, aproape toti ierarhii sunt ecumenisti, etc, Deci vine vremea unor masuri clare de cernere. Fara marturisirea conrecta, canonica, ortodoxa a tuturor, vom pierde Biserica Locala, asa cum a cazut si Roma cea Veche.

      • Vasile

        Nu ne asteptam, parinte, sa indreptatiti aceste mari blasfemii…
        Nu sunt in comuniune cu celelalte 19 manastiri din Athos, si cu toate bisericile din toata lumea.

        Frumos titlul pe care l-ati completat, dar aceasta manastire a blasfemiat pe cei ce sunt in constiinta Bisericii dintre cei mai mari sfintii ai ultimilor ani.

        In al doilea rand si cel mai important este faptul ca sunt schismatici, au sinodul lor ( si nu doar ca au incetat pomenirea patriarhului).

        Ne pare rau, parinte, deoarece credeam ca sunteti in duhul parintilor care au scris si au semnat marmarturisirea de credinta, a mitropolitului de pireu, etc.
        Este ultimul meu coment, nu cred ca mai e nevoie sa mai scriu si altceva.

  8. Toate acestea sunt si din vina noastra, pentru ca nu am acctionat cu tarie impotriva ecumenismului si am lasat pe unii frati mai slabi sa cada in extrema stilista! Cand spun extrema stilista ma refer la cei care au parasit Biserica mergand la „sinoade paralele”.
    Aceasta manastire este athonita, iar asupra ei se abat mari nedreptati din partea celor de pe stil nou! Daca noi eram corecti cu ei, nu se ajungea la aceasta situatie. Dar Patriarhii nostri au gresit mult si i-au persecutat, in loc sa ii ajute si sa demonstreze ca nu sunt ecumenisti, au demonstrat contrariul, deci i-au ajutat in caderea lor. De aceea, suntem vinovati de caderea fratilor esfigmeniti!

  9. Ca sa iti dau un raspuns complet sa stii ca acest lucru il spune si parintele Gheorghe Metallinos, ca Esfigmenitii sunt nedreptatiti si persecutati de cei pe nou! Asa ca …… sa nu judecam cu simplitate…

  10. Stefan

    Parinte, din nou sunt probleme cu sintaxa…
    „ci ca doar ei au mai ramas” trebuie sa fie ultima fraza din titlu; va rugam mai recititi odata inainte de postare…
    pe de alta parte (si cea mai importanta!), Vasile are dreptate! Nu poate fi girata in nici un fel neascultarea dusa la extrem pana la a deveni schisma! Orice atitudine trebuie luata din INTERIORUL bisericii! Pai ajungem sa intelegem si sa giram si „Slatioarele” noastre in felul acesta si sa smintim credinciosii si „vai de cel prin care vine sminteala”! Nu ne luam jucariile si plecam si ne facem sinoade paralele!

  11. Ce intelegi tu prin schizma? Spuneam ca nepomenirea nu este schizma! E ingradire fata de erezie. Va rog sa va documentati Canonul I-II Constantinopol in aceasta problema! Sinoadele paralele sunt dovada de mandrie si egoism! E cu totul altceva.

  12. Neascultarea de erezie! Aceasta e binecuvantata! Daca esti caterisit, afurisit pentru asta, te sfintesti prin asta! De erezie nu ai voie sa asculti! Pana la capat trebuie sa fugi de a asculta de erezie! Domane fereste sa asculti de erezie de dragul de a nu „face schizma” . Mai cititi Sfintii parinti, niciunul din ei nu a gandit asa! Asta e nebunie inaintea Domnului!

  13. Stefan

    pai cand ziceam schisma ma gandeam la iesirea din comuniunea cu celelalte biserici ortodoxe surori si de sub ascultarea oricarui episcop canonic! nu este posibil ca o manastire din sf munte sa nu fie in comuniune cu toate celelalte 19 manastiri! nici nu stiu daca mai au vreun reprezentant in Sfanta Chinotita, poate ne lamuriti; sunt destule lucrari despre cele doua extreme (zelotismul si ecumenismul), dar sunt tratate doar ca EXTREME! spuneti-mi si mie, va rog, care factiune mica desprinsa din Biserica Mama a supravietuit ca pastratoare a Adevarului in afara Bisericii? Una este nepomenirea unui patriarh eretic si alta este atitudiea lor…

  14. Aici e vorba de o manastire care ramane manastire pana in ziua de astazi. Obstea si-a ales staretul in mod canonic, prin alegere. Doar ca ea nu pomeneste pe patriarh, dar recunoaste institutia patriarhala. Ea spune ca actualul patriarh este eretic, deci nu il poate pomeni. Are dreptate! Nu greseste si este decizia manastirii! Manastirile din Athos se autoguverneaza, deci pot lua astfel de decizii. Patriarhul Ecumenic in schimb a creeat o obste fantoma cu alt staret, a chemat politia si a asediat Manastirea, calugarii au fost supusi terorii. Asa ca cine greseste???

  15. Daca stilismul este o extrema, ecumenismul este o erezie! A face sinoade paralele este impotriva randuielii Sfintilor Parinti, dar a te ingradi fata de ierarhul care predica public erezia este binecuvantat.

  16. Vasile

    Parinte, ma iertiati, ca intervin iar, am spus ca nu o sa mai scriu,dar observ ca deviati de la subiect. Esfigmenu, nu doar ca a incetat sa-l pomeneasca pe patriarh, dar a iesit din comuniune cu celelalte manastiri athonite si din intreaga lume, si partine unei „biserici” necanonice si zilotiste. Cred ca lucrurile sunt foarte simple.

    Alt lucru e sa tai pomenirea si alt lucru sa devi schismatic, adica sa intri intr-o ‘biserica” cu episcopi proprii, si cu sinod propriu…

  17. E oficiala pozitia Manastirii Esfigmenu in aceasta directie? Poate au avut relatii cu sinoade paralele! Si chiar daca au sau au avut, nu e normal sa ajuti niste frati in suferinta? Daca erau yehovisti nu ii ajutam?Ce spune pilda samariteanului milostiv? Poate au fost impinsi catre aceasta stare? Situatia e mult mai complexa decat credem! Daca acestia au primit ajutor de la schizmatici, insemna ca nu au avut de ales, dar iata declaratia egumenului, care spune clar ca recunoaste institutia Patriarhiei Ecumenice, dar afirma ca actualul patriarh invata erezia. Deci iata ce spun in mod oficial. Ca au fost ajutati de schizmatici, probabil ca altfel nu ar fi rezistat. Nu cunosc. Eu am prezentat doar un aspect, nu cunosc dedesupturi. Din cate stiu „sinoadele” schizmatice nu recunosc institutia Patriarhiei Ecumenice nici Arhiepiscopia Eladei, dovada ca au vreo 7 pseudo arhiepiscopi ai Atenei!

  18. Biserica face dialog cu toti ereticii, de ce oare nu face dialog si cu |”sinoadele paralele”, cu schizmaticii, cu stilistii??

  19. O Manastire Athonita nu poate rupe comuniunea decat cu Episcopul locului, anume Patriarhul Bartolomeu. Ce sa inteleg? Ca daca aceasta Manastire greseste trebuie sa ne bucuram ca e nedreptatita? Pozitia ei este una ortodoxa! Din cate vad. Nu stiu cat de buni teologi sunt monahii manastirii, sau daca toti inteleg situatia, deasemenea declaratia staretului e una normala. Am vazut si eu fotografii cu staretul lor alaturi de GOC, intradevar! A fost invitat de schizmatici si a mers la conferintele lor pe problema antiecumenismului! Ma intreb daca ar veni la o conferinta antiecumenista tinuta de antiecumenistii din Biserica :)))! Daca toti lovesc cu pietre in acesti monahi care incerca in felul lor sa tina stindardul Ortodoxiei oare nu gresim? Oare noi nu suntem vinovati de caderea lor? (daca exista vreo cadere)

  20. Nu sunt convins ca ei nu au comuniune cu nimeni! Si daca ar avea comuniune cu o manastire Athonita credeti ca acea manstire ar ramane nepedepsita de Patriarhia Ecumenica?? A doua zi egumenul respectiv ar trebui sa paraseasca manastirea. Credeti ca e asa usor? Aici e vorba de persecutie! Ce usor e sa vorbim din fotoliu!

  21. Pozitia pe care am exprimat-o mai sus este si pozitia unor Stareti venerabili din Sfantul Munte, din pacate nu pot sa dau nume fara acordul lor! am sa cer acordul si am sa scriu- pentru ca pot sa ii pun in pericol

  22. parinte va sugerez sa nu lansati la apa un subiect pe care nu il stapaniti bine, adica din titlul acestui articol reiese ca trebuie sa sprijinim manastirea, dar ca nu incurajam…., pai trebuie sa va hotarati ori sprijinim ori nu incurajam….
    de fapt reiese ca stiti din auzite depre aceasta situatie, de aceea va incurajez la cercetare mai intai ca sa nu va lansati in ipoteze contradictorii si nimeni sa nu inteleaga nimic…
    de aceea toti care au fost in sfantul munte stiu ca acolo exista pe langa manastirile canonice si manastiri zelotiste.
    Ce inseamna zelotiste?
    Aici este miza sa definim acesta stare de fapt, iar definitia vine de la parintii din manastire cu care eu am vorbit in mai multe randuri pentru ca am vrut sa inteleg, pentru ca as fi vrut sa ii gasesc in dreapta credinta ca sa laud gestul lor, dar din pacate nu a fost asa…
    Nu o sa redau toata discutia pt ca a fost lunga si f concreta , dar o sa v a prezint doua concluzii ale discutiei dintre mine si teologul desemnat de staret sa ma lamureasca:
    1. eu nu ma pot impartasii la manastirea Esfigmenu, pentru ca sunt nou calendarist, desi sunt antiecumenist
    2 si a doua mai grava care curge din prima este validitatea botezului unui nou calendarist, pe care ei nu o recunosc, deci eu dupa ei trebuia sa fiu rebotezat

    mai multe nici nu mai conteaza…
    ce cred eu este ca nu trebuie incurajat nici ponegrit un astfel de demers sperand ca ei se vor intoarce din aceasta extrema la fel de periculoasa ca si ecumenismul, eu nadajduiesc in mila Domnului ca ei vor lua exemplul marilor manastiri din vechime care aparau dreapta credinta, prin dreapta credinta (manastirea studitilor, lavra sf Sava..etc), oricum printre zelotisti sunt si oameni seriosii si care duc o viata de jertfa, pe care noi stim ca Domnul nu o va trece cu vederea, ca daca ma uitam la mine si la ei , ei erau ravnitori si nevoitori, iar eu chiar si cu dreapta credinta tot in confort traiam, asa ca Dumnezeu stie cum le judeca pe toate.

    ce se intampla acolo este intradevar de plans si nu ar trebui sa se intample, ei sunt rupti cu totul de cele necesare, si sunt supusi unei presiuni nejustificate. Dar sa stiti ca au si culturi bogate si manoase…
    asa ca sa ne rugam sa le dea Dumnezeu rabdare in suferinta si dreapta socoteala.

    • Titlul postat nu este deloc contradictoriu. De aceea am adus in discutie problema Manastirii! Daca noi vom arata dragoste si nu ura ar fi cel mai bine! Eu acest lucru am scos in evidenta! Parintele Gheorghe Metallinos a spus in alte cuvinte acelas lucru, anume ca Manastirea Esfigmenu este nedreptatita, este asediata, este lipsita de medicamente. A fost creeata o obste impostoare de catre Patriarhul Ecumenic, etc. Noi i-am impins spre extrema! Inca un aspect: daca stilistii sunt extremisti, ecumenistii NU sunt extremisti, ei sunt de-a dreptul eretici!
      In privinta faptului ca ei nu conslujesc cu celelalte Manastiri, ar fi imposibil avand in vedere situatia data. Unde este fratilor, dragostea? Esfigmenitii fiind cazuti intr-o extrema trebuie ajutati, daca ei nu impartasesc pe ortodocsi este grav, dar nu stiu sa fie o pozitie declarata, oficiala a lor aceasta de a nu impartasi si de a nu recunoaste Taina Botezului ortodocsilor in comuniune cu Patriarhia Ecumenica. Probabil ca si in Esfigmenu e nevoie de discernamant, care probabil ca unora le lipseste.
      Eu la randul meu, nu sunt infailibil, nu sunt guru, nu le stiu pe toate. Tocmai de aceea am deschis acest subiect! Intodeauna intreb! Eu am zisȘ Sprijiniti o manastire insangerata, care este persecutata de Patriarhia Ecumenica. Ce exemplu da Patriarhia Ecumenica?

      • nu noi am impins spre extrema….noi am ramas in Adevar, ei nu au avut intelepciunea sa se smereasca, mai sunt si alte Biserici ortodoxe locale ce au pastrat vechiul calendar, dar nu au rupt comuniunea cu Biserica.
        O alta problema ar fi ca extrema in Biserica este tot erezie, daca acesta extrema te scoate din marginile Bisericii, cred ca este sanatos pentru noi sa tratam pe picior de egalitate aceste extreme pentru ca sunt la fel de periculoase, unii cad in ispita de dreapta, iar altii in ispita de stanga, toti pica din Duhul Bisericii, asta daca vreti sa fim transanti!
        Cat priveste Esfigmenu, din punct de vedere canonic poti opri pomenirea ierarhului dar sa nu pomenesti pe altul in loc, cu toate astea aceasta conditie este necesara dar nu suficienta, ei au probleme mai grave ca cele aratate in mesajul anterior, faptele pe care le am descris nu sunt o noutate toti care au fost acolo stiu situatia .
        Trebuie sa fim cu intelegere si cu iubire , mai ales ca patriarhul pune biciul pe ei, dar sa avem aceeasi intelegere fata de toti fratii cazuti inclusiv ecumenisti, asta nu pentru ca incurajam caderea fie ea stilista sau ecumenista, ci pentru ca suntem datori cu iubire , noi insine fiind cazuti din alte puncte de vedere.
        Recomand in final o carte pe care poate multi o cunosc Cele doua extreme: stilismul si ecumenismul de bunul parinte Epifanie Teodoropulos, care explica in detaliu situatia.

  23. Cartea am prezentat-o si in siteul meu! Desigur ca toti trebuie tratati cu iubire dar si cu discernamant.

  24. Eu nu ma cred infailibil, nici papa si astept orice contraargumente de bun simt pe care le insusesc cu toata dragostea, daca cu adevarat nu am dreptate.

    • Vă salut, Părinte Matei, şi salut şi mesajul articolului!
      Cred că este cazul să cercetaţi amănunţit situaţia Mănăstirii Esfigmenu de pe Athos, nu doar pentru propria cunoştinţă, ci spre luminarea publicului românesc ortodox. Dar asta s’o faceţi doar în Duhul dragostei şi Adevărului.
      Nu-mi vine a crede că esfigmeniţii nu ar primi pe cineva doar din cauza că e botezat „pe nou” (ar fi absurdă această concepţie, din punct de vedere ortodox, în cazul în care botezul a fost săvîrşit canonic precum spune învăţătura ortodoxă), ci mai degrabă pentru a nu intra în comuniune cu cei sînt în comuniune cu ecumeniştii (respectiv cu toţi Patriarhii Bisericii Ortodoxe oficiale). Din cîte am înţeles, Ioan a discutat doar cu monahi ai altor mănăstiri de pe Athos, ori ca lucrurile să fie analizate nepărtinitor, astfel ca adevărul să iasă la iveală, acesta trebuia să discute cu monahii esfigmeniţi şi apoi să aducă dovezi concrete de înşelare din învăţătura esfigmeniţilor (în caz că există).
      De aceea cred că ar fi corect ca unul ce slujiţi în Grecia şi posedaţi greaca, să treceţi la faţa locului şi să purtaţi un dialog onest cu monahii de acolo şi apoi să ne luminaţi şi pe noi cum stau lucrurile la ei. Poate eventual publicaţi o carte despre ei – poate, de fapt, ei sînt adevăratul reper, model de rezistenţă antiecumenistă pentru toţi ortodocşii din lume?
      Bănuiesc asta ar fi rezolvarea tuturor dilemelor celor care privesc chiorîş la Esfigmenu, dar şi a celor care nu cunosc nimic despre ea.
      Doamne ajută!

      • Dragul meu , eu am aspus asa ”iar definitia vine de la parintii din manastire cu care eu am vorbit in mai multe randuri pentru ca am vrut sa inteleg, pentru ca as fi vrut sa ii gasesc in dreapta credinta ca sa laud gestul lor, dar din pacate nu a fost asa…” cea ce inseamna ca am vorbit cu teologul manastirii esfigmenu dessemnat de staret sa ma lamureascasi cu cre am vorbit ore si cu martori , era f priceput in sfintii parinti si am avut discutii f aplicate in limba engleza cu argumente f sanatoase..la care ei au raspuns cu argumente scoase din context, cu un duh f strict, care si pe ei ii scotea din Biserica, dupa conceptiile lor nimeni nu ar trebui sa mai fie in Biserica, pentru ca spun ei ca oricine sta in comuniune cu ereticii este si el eretic,deci noi care stam in comuniune cu ecumenistii si noi suntem in afara Bisericii,desi si ei au cazuri de episcopi care au venit la ei dupa ruptura si care au avut legatura ecuecumenistii, devenind si ei eretici dupa teorie si ei fiind eretici si zelotistii au ajuns eretici, daca ar fi sa judec dupa conceptia lor, pe de alta partenici ei nu au parasit Biserica imediat ce patriarhul a dat primiul semn de erezie, ci destul de tarziu , deci iar ar trebui considerati eretici, am discutat mult pe acest subiect absurd si am dat argumente din traditia Bisericii si din istoria Bisericii apicand teoria lor transanta iesea ca toti suntem eretici, ori asta nu se cheama ortodoxie, stapanea acolo un duh de invalmaseala de nesiguranta, ei ar fi vrut sa fie seriosi in pastrarea ortodoxiei darpt ca aplicau concepte lipsite de intelegere si dragoste , pline doar de ravna se zapaceau in propriile concepte…
        Deci o vizita la esfigmenu nu ar fi de prisos , dar sa mergeti pregatiti cu argumentele unei polemici si sa discuta ti cele ale credintei concret, pt ca ei nu provoaca pt ca stiu ca sut subiecte sensibile..

  25. Ioan Solea, multumesc pentru mesajul foarte la obiect! Din ceea ce vad monahii de acolo sunt intradevar zapaugi, sau zapaciti, dar sa nu uitam ca au fost loviti din toate partile. Cred ca isi pot reveni, nu cred ca sunt pierduti. Problema lor cea mai mare este faptul ca au intrat in comuniune cu sinoade paralele care gandesc in felul acesta, adica antipatriatic, dupa modelul vaselor comunicante. Eu de multe ori am avut polemici cu sefii lor si le-am demonstrat ca nici ei nu sunt curati, avand in vedere ca Genuine Orthodox Church a primit hirotoniile de la ROCOR care la vremea aceea era in comuniune cu Biserica Sarba si Ierusalim, care la randul lor erau in comuniune cu Constantinopolul, deci cu cei care predicau erezia bisericilor surori si erau in „Consiliul Mondial al Bisericilor”, chiar Sfantul Iaon Maximovici a hirotonit preoti in Franta pe calendarul nou, etc. Asa ca intradevar parintii de la Esfigmenu ratacesc, dar noi sa avem dragoste sa ii ajutam, cu medicamente, cu bani si asa vazand ei faptele bune se vor intoarce la un echilibru.

  26. Pingback: Conacul Manastirii Esfigmenu din Sfantul Munte Atos este atacat de fortele de politie! Părinţii esfigmeniţi condamnaţi pentru vina de a fi ortodocşi! Patriarhia de Constantinopol prigoneste pe parintii de la Esfigmenu! | ortodoxiacatholica

  27. adelia

    Eu sunt o biata femeie fara studii de teologie, din Romania. Ma interesa mult problema si citind am ajuns aici.Asa imi spune sufletul ca sunt persecutati pe nedrept, dar adevarul numai Domnul il stie. Bine ar face cineva care ar incerca , cu smerenie si rugaciune, sa mearga la ei sa lamureasca lucrurile.

  28. Pingback: Sa facem ceva pentru Manastirea Esfigmenu! Sunati la telefoanele de mai jos si sprijiniti niste monahi fara aparare!!! | ortodoxiacatholica

  29. Pingback: Ajutati Manastirea Esfigmenu! | SANTINELA ORTODOXA

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s