Bisericile Ortodoxe locale nu au ce cauta in „Consiliul Mondial al Bisericilor”

Prezenta unor Biserici Ortodoxe locale in „Consiliul Mondial al Bisericilor” este total lipsita de sens, atata timp cat Biserica este Una, anume cea ortodoxa.

Nu exista „Biserici”, ci o singura Biserica. In clipa in care o Biserica Ortodoxa locala este membra a „Consiliului Mondial al Bisericilor” inseamna ca se incalca tocmai dogma Bisericii, si anume Unitatea, Sfintenia, Catolicitatea si Apostolicitatea ei! Adica Biserica se neaga pe sine.

Nu poti face parte dintr-un organism care pretinde inca din titlul lui ca ar exista mai multe „Biserici”. Este un nonsens teologic. Daca Biserica nu ar fi Una, continuitoare a Traditiei Apostolice si Patristice, ci ar fi impartita in zeci de „bisericute” cu dogme diferite atunci inseamna ca Simbolul Credintei si Dogmele formulate la Sinoadele Ecumenice nu mai au nici o valoare. Unitatea Bisericii pentru care Sfintii Parinti au luptat atat de mult, unitate in dogma si in traire, nu mai este bagata in seama si se doreste o unitate mincinoasa, superficiala, cu o dragoste falsa (la nivel verbal adica, pentru ca in cazul in care nu esti de acord cu cei din miscarea CMB, vor avea ei grija sa te „incondeieze” si sa te aduca la acelasi simtamant cu ei sau sa te reduca la tacere).

Romano-catolicii nu fac parte din „Consiliul Mondial al Bisericilor” aratand in felul acesta demnitate (in erezia lor). Ei se considera „Biserica cea Una”, ceea ce ne arata mai multa seriozitate teologica din partea lor. Avem de invatat de la ei, chiar daca sunt eretici.

Nu judec pe nimeni si cu smerenie spun aceste lucruri.  Nu am intentia de a ofensa pe nimeni, iar daca cineva se simte ofensat imi cer iertare.

Din cele expuse mai sus se intelege ca statutul „Consiliului Mondial al Bisericilor” este total incompatibil cu statutul Bisericii Ortodoxe, care este Una, Sfanta, Catholica si Apostolica.

preot Matei Vulcanescu

8 comentarii

Filed under Uncategorized

8 responses to “Bisericile Ortodoxe locale nu au ce cauta in „Consiliul Mondial al Bisericilor”

  1. F

    Adevarat…B.O.R. ar trebui sa iasa din C.M.B. – dar cu asemenea conducatori ai B.O.R., ce e de mirare ? De fapt tot poporul e cum e…

  2. Pr.Gabriel

    Hristos s-a nascut! Slava intru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamant pace, intre oameni bunavoire!
    Din nefericire, constiinta dogmatica ortodoxa romaneasca este la cote minine, de avarie, deoarece 50 de ani de comunism, si acum -neocomunism – si-a pus amprenta asupra dreptei credinte. La noi,poporul este obedient, invatat in fiinta lui, politic,dar aceasta supunere este oarba, fara discernamant duhovnicesc. Ca preot, am observat ca omul din Biserica vine doar pt. rezolvarea problemelor personale si prea putin pt. imbogatirea harului prin dreapta credinta. Poate cu cei mici vei putea face ceva, cei din scoala, insa cu cei mai batrani, vai de ei!

  3. florin puiu

    florin puiu on decembrie 27, 2012 la 8:55 am said:
    Comentariul tău e în așteptare.

    La preotul parohiei mele afundarea copilului ce se boteaza am vazut ca se face pina la git, dupa care, cu mina, pune de trei ori apa din cristelnita pe capul celui ce se boteaza. Este bine?

    • Da, este bine! Nu trebuie sa devenim formalisti. Estenta e ca e botezat de Ortodox si nu de eretic.

    • Pr. Bogus

      Acel popa care afunda doar pana la gat, de fapt nu boteaza. La fel toti popii cum vedem pe la televizor ca toarna apa pe cap pretinzand ca boteaza. Adevaratii preoti fac botezul prin afundare si aceasta nu este o formalitate cum s-a exprimat un oarecare. Cuvantul botez vine din grecescul „baptizo”, care inseamna afundat, scufundat ( cand o corbaie naufragia si atingea fundul marii era considerata „baptizo”). Sfantul Ioan Botezatorul boteza in Iordan si nu umbla cu galetusa prin desert ( hai sa va stropesc capul). Daca botezarea se face corect nu este nici un pericol pentru prunc ( copilul trebuie tinut in pozitie orizontala, cu fata inspre rasarit, afundat de trei ori cu formula respectiva). In acest timp Dumnezeu nu doarme ci participa cu preotul la savarsirea Tainei. Eu sunt preot, am botezat cca. doua mii de copii numai prin afundare si nici unul nu a patit nimic. Cu ceva timp in urma s-a mediatizat un caz din zona Sibiului, dar cand a fost afundat, copilul a fost tinut cu fata in sus si cu capul in jos; normal ca i-a intrat apa in nari. Acei care din frica sau din comoditate nu afunda la botez, sa citeasca din Molitfelnic indrumarile de la aceasta taina si sa vada ca de la botez, il poti duce acasa mai intunecat decat l-ai adus. La bisericile de prin Italia, Franta, Spania, sudul Germaniei, ridicate in perioada antichitatii crestine, exista baptisterii ( de regula din marmura) in care incap cateva sute litri de apa. Nu era mai comod sa aiba doar un lighean? Dar ei nu se jucau cu credinta.

      • Asa este parinte! Cu totul deacord. Eu am spus ca clar ca botezul insemna afundare, nu stropire. Dar Sfantul Ciprian de Cartagina vorbeste ca iconomie si de turnare, repet, ca iconomie. El pune ca baza a Botezului credinta ortodoxa. Inafara Bisericii nu exista Botez, indiferent ca e facut dupa toate normele.

  4. Pingback: Bisericile Ortodoxe locale nu au ce căuta in “Consiliul Mondial al Bisericilor” | † APOLOGETICUM: Ortodoxie, neam şi ţară

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s