Un motiv foarte serios pentru a opri comuniunea cu Patriarhul Bartolomeu: Papa Benedict(pseudo-episcopul Romei) pomenit in Biserica Patriarhiei Constantinopolului in cadrul cultului ortodox. Pseudo-episcopul Romei binecuvinteaza pe crestinii ortodocsi impreuna cu Patriarhul Bartolomeu!

Ceea ce vedem mai sus este pomenirea in cadrul cultului crestin ortodox a unui eretic si schimatic, ceea ce este nepermis.

Numai acest lucru este un motiv serios pentru a ne ingradi de Patriarhul Bartolomeu, dar sa nu uitam ca acest gest reprezinta  urmarea a ceea ce sa semnat la Balamanat si anume recunoastera tainelor papistase si „Biserici Surori”.

Se impune oprirea pomenirii iubitului nostru Patriarh Bartolomeu pentru ca, desi este Patriarhul nostru, a cazut in preacurvie spiritiuala, fiind casatorit cu Biserica Ortodoxa, a preferat sa se uite dupa alta femeie, mai cocheta, mai moderna si anume papismul.

pr. Matei Vulcanescu

 

Dupa 100 de ani de erezie ecumenista mai putem fi pe acelasi drum? (sin -odos) Prin ce ne mai definim credinta in comun cu “ortodocsii” ecumenisti? Biserica inseamna cei care au aceeasi credinta, nu credinte diferite.

Ne aflam intr-un impas eclesiologic, pentru ca desi ne aflam inca in aceeasi Biserica cu ecumenistii, nu avem acelasi Crez. 

Acestia neaga Biserica cea Una si vorbesc de grade de ecleziologitate, adica si ereticii sunt intr-un anumit fel cuprinsi in Biserica lui Hristos cea Una, aducand argumente nefondate teologic si patristic, pornind de la iconomia Bisericii in privinta primirii unor eretici la Ortodoxie prin lepadarea ereziei sau prin taina Sfantului Mir.

Dar ecumenistii nu isi pun problema ca Sfintii Parinti care au hotarat asa pentru acel Sinod Trulan, nu au considerat nici pentru o clipa ca aceia ar fi intr-un anumit fel in Biserica. Explicatia este ca cei care au fost primiti numai prin Mirungere  sau marturisirea credintei fusesera botezati in Biserica cea Una si apoi au intrat in erezie.

Nu exista grade de ecleziologitate in Biserica, fie esti, fie nu esti in Ea.

Desigur, te poti desparti de Hristos datorita pacatelor si atunci esti oprit de la Sfanta Euharistie, dar ramai in Biserica si Biserica se roaga pentru tine.

Dar in cazul ereziei, care este hula impotriva Duhului Sfant, iesirea din Biserica devine realitate, nu mai este doar o problema morala ci este vorba de strambarea Invataturii de Credinta data de insusi Duhul Sfant prin Sinodele Ecumenice.

Ce inseamna aceasta coabitare intre erezie si Adevar? Cum poate ea sa existe? Daca este doar un limbaj dublu, ce cauta limbajul dublu in Biserica, “Stalp si Temelie a Adevarului”?

Biserica nu cunoaste diplomatii, Ea cunoaste dragostea, limbajul dragostei in Adevar, fara a jigni, fara a minimaliza fiinta umana.  Nu e necesar sa spui minciuni ca sa fii in pace. Aceasta este o “Pax Romana”, deci o pace falsa, bazata pe conceptii nerevelate, neautentice, fara fundament, care la o simpla clatinare se darama.

Aceasta este calea pe care mergem? In nici un caz.

Si atunci inseamna ca ori va trebui sa ne delimitam de episcopii ecumenisti, care invata si activeaza ca ecumenisti, ori va trebui ca acesti episcopi sa revina la invatatura ortodoxa si sa “marturiseasca drept cuvantul adevarului”.

O a treia solutie nu exista.

Prin acceptarea tacita a ereziei se imbolnaveste tot Trupul Bisericii si vom deveni madulare moarte.

articol preluat de pe siteul http://teologieorthodoxa.wordpress.com/ semnat de preot Matei Vulcanescu

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s