Despre minimalismul dogmatic-despre cei ce spun ca daca ereticii sunt botezati in numele Sfintei Treimi in erezia lor, botezul lor ar fi valabil.

Asa numita teologie baptismala afirma ca cei care boteaza in numele Sfintei Treimi, dar sunt inafara Bisericii au botezul valabil si deci se mantuiesc.

Intrebarea mea este: Poate exista Botez inafara Bisericii?

Nu, nu poate un eretic sa boteze, pentru ca nu marturiseste corect Sfanta Treime.

Toti ereticii care provin din erezia papistasa sunt Filioquisti, adica spun ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul, ceea ce face ca Sfanta Treime sa nu mai fie Treime ci altceva, o fantasma. Consecintele teologice fiind catastrofale.

Ipoteza: Minimalismul dogmatic spune ca e suficient ca avem cu toti botez in numele Sfintei  Treimi!

Concluzia ipotezei de mai sus:      In cazul acesta casatoriile mixte sunt valabile, dar sunt valabile si celelalte Taine, pentru ca nu se poate concepe ca o Taina sa fie valabila si celelalte nu. De ce preotia nu ar fi valabila? Deci putem sa facem rugaciuni in comun.  Si pana la urma vom ajunge si la Potirul Comun (ca totus inca avem niste diferente).

Si asa ecumenistii au construit in intreg sistem pe baza minimalismului dogmatic.

Aceasta constructie logica se bazeaza pe un fals dogmatic si anume ca ar exista Botez inafara Bisericii Ortodoxe.

Ce argumente aduc ecumenistii?

Ecumenistii aduc ca argument canonul 95 Trulan pe care insa il interpreteaza in cheia ecumenista.

Iata canonul:

„Pe aceia dintre eretici care se adaugă (ataşează) Ortodoxiei şi părţii
celor ce se mântuiesc îi primim după următoarea rânduială şi
obicei: pe arieni şi pe macedoneni şi pe novaţienii care-şi zic loruşi
catari şi stângaci, şi pe quartodecimani (patrusprezeceni), adică pe
tetradiţi (miercuraşi), şi pe upolimtristi îi primim, dând zapise
(scrisori) şi dând anatemei toata erezia care nu cugetă (învaţă) cum
cugetă sfânta sobornicească şi apostolească a lui Dumnezeu
Biserică, pecetluindu-i, adică ungându-le mai întâi cu Sfântul Mir
fruntea şi ochii, şi nările şi gura, şi urechile, şi pecetluindu-i pe ei
zicem: „Pecetea Darului Duhului Sfânt”.
lar despre pavlichieni, care revin la Biserica soborniceasca, s-a
aşezat orânduirea ca neapărat aceştia să fíe botezaţi din nou.
Iar pe eunomieni, cei botezaţi într-o singură cufundare, şi pe moni
linişti, cei numiţi aici frigi, şi pe sabelieni, care învaţă că Fiul este tot
una (deopotrivă) cu Tatăl şi care fac şi alte oarecare rele (lucruri de
neîndurat), şi pe toate celelalte erezii, pentru că mulţi sunt aici mai
ales cei care pornesc, vin din ţara galatenilor, pe toţi care voiesc
dintre aceştia să se adauge ortodoxiei îi primim ca pe păgâni (elini)
şi (adică) în prima zi îi primim spre creştinare, iar în a doua
catehumeni, apoi în a treia zi le facem lepădările de satana (îi
exorcizăm), cu suflarea de trei ori în faţă şi în ochi, şi astfel îi
catehizăm pe ei, şi îi facem să zăbovească în Biserică şi să asculte
Scripturile şi atunci îi botezăm pe ei.
Dar şi pe manihei şi severieni, şi pe cei veniţi din erezii asemenea
(acestora), primindu-i ca pe păgâni (elini), îi botezăm din nou.
Iar nestorienii şi eutihienii şi severienii, şi cei din erezii asemenea
(acestora) trebuie sa facă zapis (scrisori) şi sa dea anatemei erezia
(rătăcirea) lor, şi pe Nestorie şi pe Eutihie, şi pe Dioscur, şi pe Sever
şi pe ceilalţi începători (corifei) ai unor astfel de erezii, şi pe cei ce
cugetă cele ale lor şi toate erezi-ile arătate mai înainte şi aşa să se
împărtăşească cu sfânta Cuminecătură.”

Nu rezulta din Canon cum ca Botezul inafara Bisericii ar fi valabil. Nici un Sfant Parinte nu afirma asa ceva si nici un canon.

Canonul foloseste iconomia in anumite cazuri concrete.

Iconomia (derogarea de la canon pentru cazuri particulare) nu poate deveni lege, deci nu se poate creea o teologie pe baza iconomiei.

Astazi papistasii atenteaza la Dogma Sfintei Treimi, deci nici „treimea” in care boteaza nu e Treimea cea Deofiinta si Nedespartita ci e o treime imaginara in care Duhul primeste dubla existenta, ceea ce este si ilogic. Papistasii devenind luptatori impotriva Duhului Sfant dupa cum spune pr Romanides.

Biserica nu poate recunoaste existenta Tainei Botezului inafara granitelor Ei.
De aceea toata teologia minimalismului dogmatic- cum ca Botezul daca e facut in numele Sfintei Treimi de catre eretici ar fi operativ este un atentat la Unitatea Bisericii. Pentru ca nu simpla formula a Botezului mantuieste, ci trebuie ca si savarsitorul sa fie in Biserica Ortodoxa. Daca simpla formula ar fi operativa in sine insus, indiferent cine ar fi, ar insemna ca formula botezului este un act magic, ceea ce nu este.

Pr. Matei Vulcanescu

un site de folos:                http://www.impantokratoros.gr/categorii_tematice.ro.aspx

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s